Vprašanje potrošnika: težave s količino perila v stroju

1. junij 2020

Bela tehnika Oblačila in obutev
Vprašanje potrošnika: težave s količino perila v stroju

S količino perila, ki jo dajem v pralni stroj, si do nedavnega nisem belila glave. Z običajnim perilom stroj napolnim do vrha, le kadar perem bluze in srajce, dajem v stroj manj perila. Po pogovoru, ki se je razvil v službi zaradi sodelavkinega nezadovoljstva s strojem, ki ga ima, sem pomislila, da pri pranju delam napake. Morda je tu vzrok za prehitro uničene majice, brisače, strgano posteljnino? So kakšna splošna pravila o tem, koliko perila smemo dati v stroj?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Osnovne podatke, kako negovati perilo, sporočajo simboli o negi, ki jih najdemo na vseh tekstilnih izdelkih.

Izdelki, ki jih lahko peremo, so opremljeni s simbolom kadice, v kateri je številka. Ta označuje temperaturo pranja in pomeni najvišjo dovoljeno temperaturo pranja. Pod kadico so lahko črtice, ki sporočajo občutljivost tkanine.

Oblačila in druge tekstilne izdelke (brisače, kuhinjske krpe, posteljnino), ki pod kadico nimajo črtic, lahko dajemo v stroj v količini, kot je zmogljivost stroja. V praksi to pomeni, da je nad perilom v bobnu še dovolj prostora za prečno obrnjeno dlan.

Izdelke z eno črtico peremo v manjših količinah, v večini strojev to pomeni pol manj perila, kot je zmogljivost stroja, izdelki z dvema črticama pa so na mehanske učinke tako občutljivi, da jih je priporočljivo prati v še manjših količinah (približno tretjina polne zmogljivosti), drugače se lahko poškodujejo, spremenijo lastnosti in/ali videz (zmečkanine).

Po vašem opisu, kako ste prali do zdaj, domnevam, da ste morda res imeli med pranjem preveč perila in ga s tem izpostavljali preveliki mehanski obdelavi (perilo se med pranjem drgne).

favicon Preberite več: Označevanje tekstila

Avtorica: Dušica Breskvar

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju