Vprašanje potrošnika: servisiranje vozila in veljavnost garancije
13. december 2019
"Ali moram v obdobju obvezne in podaljšane garancije za ohranjanje njene veljavnosti res servisirati svoj avtomobil pri pooblaščenih serviserjih? Ti so namreč lahko precej dragi, zato bi servis raje opravila pri svojem serviserju, čeprav ni uradno pooblaščen za znamko mojega vozila."
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Veljavnost garancije ne sme biti vezana na opravljanje rednih in drugih servisov izključno v mreži pooblaščenih serviserjev. Prav tako lahko serviser vgradi v avto rezervne dele, ki niso originalni deli proizvajalca vozila oziroma točno določenega proizvajalca rezervnih delov. Seveda pa mora biti delo opravljeno strokovno in kakovostno, prav tako morajo biti dovolj kakovostni vgrajeni rezervni deli.
Tudi nepooblaščeni serviser mora zato upoštevati navodila in standarde proizvajalca – garancija namreč lahko postane neveljavna, če je vzrok za okvaro vozila nestrokovno opravljeno delo ali nezadostna kakovost vgrajenih delov. V primeru okvare vozila, ki jo krije garancija, pa lahko garancijske pravice uveljavljate samo pri pooblaščenih serviserjih oziroma tudi neposredno pri prodajalcu ali proizvajalcu (uvozniku) vozila.
Če v garancijskih pogojih zasledite določbe, ki veljavnost garancije pogojujejo z opravljanjem rednih servisov in drugih zunaj garancijskih popravil izključno pri pooblaščenih serviserjih, obvestite Tržni inšpektorat RS in Javno agencijo RS za varstvo konkurence.
Avtor: Matjaž Jakin
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.