Vprašanje potrošnika: razlike med podatki na energijski nalepki in ocenami na testu

9. januar 2018

Energija
Vprašanje potrošnika: razlike med podatki na energijski nalepki in ocenami na testu

"Kupiti nameravamo pralni stroj, zato sem najprej pregledal vaše teste, nato pa v trgovini preveril podatke na energijskih nalepkah. Ugotovil sem, da se ocene testiranih strojev za hrupnost, porabo energije in vode ne ujemajo vedno s tem, kar preberem na energijskih nalepkah. Zanima me, zakaj prihaja do teh razlik. Se pri nakupu sploh lahko zanesemo na podatke na energijski nalepki? Če bi izbiral zgolj po teh podatkih, bi dal prednost drugim strojem in ne tem, ki so se dobro odrezali na vašem testu."

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Energijske nalepke in primerjalno testiranje je težko primerjati med seboj, zato ne preseneča, da prihaja do razlik med podatki na energijski nalepki in našimi ocenami. Energijske nalepke za aparate pripravijo proizvajalci. Na njih so osnovni podatki o aparatih ter informacija o varčnosti in učinkovitosti delovanja.

Kaj vsebujejo nalepke in na kakšen način so prikazani podatki, določajo predpisi. Osnovni namen nalepk je omogočiti potrošnikom primerjavo varčnosti in učinkovitost istovrstnih aparatov, kar je ob veliki ponudbi in hudi konkurenci na trgu zelo koristno. Potrošnikom ponujajo osnovno usmeritev pri izbiri.

Povsem druga zgodba so potrošniški primerjalni testi. Ti potrošnikom ponujajo konkretne informacije o kakovosti in uporabni vrednosti aparatov, a le tistih, ki so preizkušeni na testu. Na podlagi preizkušanj, ki potekajo ob pomoči strokovnjakov v neodvisnih laboratorijih, preverjamo tehnične in praktične lastnosti aparatov, jih primerjamo med seboj in ocenjujemo njihovo kakovost.

Osnova za ocene so povsem konkretni dosežki posameznega aparata, kar omogoča drugačen pristop k izbiri: potrošniki se odločajo za aparat glede na ugotovljeno kakovost in ceno, pa tudi glede na testirane lastnosti, med katerimi so ene za nekatere bolj za druge pa manj pomembne.

Poglejmo, kje je razlog za možne razlike med podatki na energijski nalepki in ocenami na testu.

Na energijskih nalepkah pralnih strojev so podatki, ki prikazujejo predvideno celoletno porabo energije in vode, kar zadostuje za osnovno primerjavo strojev med seboj. V praksi je lahko letna poraba večja ali manjša od zapisane, saj je odvisna od pogostosti pranja in načina uporabe stroja.

Primerjalni testi pralnih strojev v nasprotju s tem temeljijo na povsem konkretnih meritvah. Osnova za ocenjevanje varčnosti in učinkovitosti delovanja pralnih strojev so meritve pri pranju enake količine enakega perila v vseh testiranih strojih, ki poteka po osnovnem programu in pod enakimi pogoji.

Razlike med ocenami varčnosti in učinkovitosti aparatov na testu in tem, kar obljubljajo energijske nalepke, so zato pričakovane.

Razlike med podatki o hrupu na energijski nalepki in našimi ocenami pa so posledica večje zahtevnosti naših testov. Na energijski nalepki so zapisane vrednosti meritev, ki jih je izvedel proizvajalec, medtem ko je v oceni z naših testov poleg meritev glasnosti v decibelih (pogosto rezultati niso enaki tistim na nalepki) zajeta še ocena skupine potrošnikov, kako moteč je zanje zvok stroja med delovanjem.

Na vprašanje, ali se sploh lahko zanesemo na podatke na energijski nalepki, je nekoliko težje odgovoriti, ker ni ustreznega nadzora nad pravilnostjo navedb. Zalogaj je za inšpekcije zelo verjetno stroškovno prevelik, ne le pri nas, tudi zunaj Slovenije. Toliko bolj pa za potrošniške organizacije, zato s testi tega ne preverjamo.

Avtorica: Dušica Breskvar

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju