Vprašanje potrošnika: rabljen avtomobil in garancija

13. januar 2021

Neskladnost s pogodbo (prej: stvarna napaka)
Vprašanje potrošnika: rabljen avtomobil in garancija

V avtohiši sem kupil nekaj let staro vozilo. Prodajalec je v oglasih zagotavljal, da je avto brezhiben in da je bil redno servisiran pri pooblaščenih serviserjih, zato sem se zanj tudi odločil. Po približno pol leta je med vožnjo prišlo do okvare na motorju in izkazalo se je, da je potrebna zamenjava celotnega motorja. Prodajalec je kakršno koli popravilo ali zamenjavo motorja zavrnil, saj je enomesečna garancija, ki jo je dolžan zagotoviti po zakonu, že potekla. Ali moram res sam kriti celoten strošek zamenjave motorja, kar stane več tisoč evrov?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Odgovor ZPS

Pri rabljenih vozilih je po Zakonu o varstvu potrošnikov prodajalec res dolžan zagotoviti najmanj enomesečno garancijo za brezhibno delovanje. Vendar pa vsak prodajalec odgovarja tudi za stvarne napake, ki se pokažejo v enem letu od izročitve rabljenega vozila. Gre za zakonsko obveznost, ki se ji prodajalec ne more izogniti.

Od prodajalca lahko torej zahtevate popravilo avtomobila na podlagi stvarne napake, kljub temu da je garancijski rok že potekel. Zakon o varstvu potrošnikov v primeru uveljavljanja stvarne napake poleg popravila omogoča tudi druge zahtevke, in sicer vračilo kupnine (odstop od pogodbe), znižanje kupnine v sorazmerju z napako ter zamenjavo blaga z novim, brezhibnim. Potrošnik se lahko prosto odloča med temi zahtevki in ni dolžan od prodajalca najprej zahtevati popravila, kot to velja v primeru uveljavljanja garancije.

favicon Več o stvarni napaki in garanciji: spletno mesto Vem več

O napaki je treba prodajalca obvestiti in mu omogočiti, da vozilo pregleda. Če obstoj napake ni sporen, mora prodajalec najpozneje v roku osmih dni od prejema obvestila o napaki ugoditi potrošnikovi zahtevi. Če je obstoj napake sporen, pa mora potrošniku v enakem roku pisno odgovoriti. Če prodajalec zahtevo neupravičeno zavrne ali se na zahtevo sploh ne odzove, lahko potrošnik poda prijavo na tržni inšpektorat.

Avtor: Matjaž Jakin

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju