Vprašanje potrošnika: predpakirana sveža zelišča in začimbnice

21. februar 2019

Kakovost živil Razumevanje oznak na živilih
Vprašanje potrošnika: predpakirana sveža zelišča in začimbnice

Pri enem izmed večjih trgovcev sem želela kupiti svežo meto. Ugotovila sem, da na oddelku, kjer ponujajo predpakirana sveža zelišča in začimbnice, nobena embalaža ne ponudi informacije o datumu pakiranja in roku uporabe. Vprašala sem trgovko, kako lahko vem, kdaj je bil izdelek pakiran. Skupaj sva pregledali vsa pakiranja tovrstnih zelišč, ki so bila na polici v hladilniku, a podatka nisva našli. Se taka živila lahko prodajajo? Kje kot potrošniki lahko dobimo želene informacije?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Za tako imenovana "sveža živila", ki pred pakiranjem niso bila predelana, velja, da je njihova trajnost enaka kot pri svežih živilih, ki niso predpakirana. Tako tudi sveže sadje, ki je predpakirano v vrečke ali mreže (jabolka, agrumi ...), nima označenega roka uporabe.

Predpakirana zelišča niso predelana, so le odrezana, očiščena in pakirana. V prodaji morajo biti sveža živila po videzu enaka tistim, ki niso predpakirana (na sadno-zelenjavnih stojnicah). Potrošnik pa mora biti razumno izobražen oziroma ozaveščen, da zna oceniti svežino živil, ki jih kupuje. V prodaji ne smejo biti živila, ki so uvela, obtolčena, gnila ali takšne barve, ki izkazuje razpadanje ipd.

Na predpakirani sveži zelenjavi ali sadju morajo biti navedeni podatki o podjetju, ki je živilo zapakiralo, številka lot, teža, ime živila in tudi navodilo za uporabo, če je potrebno.

Avtorica. Marjana Peterman

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju