Vprašanje potrošnika: plačilo stroškov prevoza pri garancijskem popravilu
5. februar 2019
Zamrzovalna skrinja se mi je pokvarila in uveljavljal sem garancijsko popravilo. Pooblaščeni servis je skrinjo odpeljal, napako odpravil in sporočil, da mi bodo skrinjo pripeljali nazaj, da pa bom moral plačati stroške prevoza. Ali je servis upravičen do zaračunavanja takšnih stroškov?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Obligacijski zakonik določa, da je v primeru garancijskega popravila prodajalec oziroma proizvajalec dolžan na svoje stroške spraviti izdelek do kraja, v katerem naj bo popravljen oziroma zamenjan, in ga popravljenega vrniti kupcu.
Tudi Zakon o varstvu potrošnikov (ki se uporablja za razmerja med potrošniki in podjetji) določa, da stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma nadomestitvi blaga z novim, plača proizvajalec oziroma prodajalec.
Iz navedenega torej izhaja, da kupec ni dolžan nositi nobenih stroškov, ki so povezani z uveljavitvijo zahtevka za popravilo oziroma zamenjavo izdelka (na primer stroškov, ki jih je imel, ker je pokvarjeni izdelek sam pripeljal na pooblaščeni servis). Povedano drugače, servis nima nobene podlage za zaračunavanje `transportnih´ stroškov.
Avtorica: Jana Turk
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.