Vprašanje potrošnika: plačilo stroškov prevoza pri garancijskem popravilu

5. februar 2019

Garancija
Vprašanje potrošnika: plačilo stroškov prevoza pri garancijskem popravilu

Zamrzovalna skrinja se mi je pokvarila in uveljavljal sem garancijsko popravilo. Pooblaščeni servis je skrinjo odpeljal, napako odpravil in sporočil, da mi bodo skrinjo pripeljali nazaj, da pa bom moral plačati stroške prevoza. Ali je servis upravičen do zaračunavanja takšnih stroškov?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Obligacijski zakonik določa, da je v primeru garancijskega popravila prodajalec oziroma proizvajalec dolžan na svoje stroške spraviti izdelek do kraja, v katerem naj bo popravljen oziroma zamenjan, in ga popravljenega vrniti kupcu.

Tudi Zakon o varstvu potrošnikov (ki se uporablja za razmerja med potrošniki in podjetji) določa, da stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma nadomestitvi blaga z novim, plača proizvajalec oziroma prodajalec.

Iz navedenega torej izhaja, da kupec ni dolžan nositi nobenih stroškov, ki so povezani z uveljavitvijo zahtevka za popravilo oziroma zamenjavo izdelka (na primer stroškov, ki jih je imel, ker je pokvarjeni izdelek sam pripeljal na pooblaščeni servis). Povedano drugače, servis nima nobene podlage za zaračunavanje `transportnih´ stroškov.

Avtorica: Jana Turk

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju