Vprašanje potrošnika: označevanje obutve
29. november 2021

Potrošnik se je obrnil na nas glede nejasnosti označevanja glavnih značilnosti in tipa obutve.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
"Poleti sem kupil klasičen model usnjenih čevljev, vsaj mislil sem tako. Pred nekaj dnevi pa sem na notranji strani jezika opazil oznake, da je usnjen le zgornji del čevlja, podloga in notranji podplat pa ne.
Sem že v letih in imam občutljive noge, zato me v čevljih iz umetnih materialov peče koža, noge pa se potijo, zato sem toliko bolj jezen nase, da sem se ob nakupovanju zadovoljil z odgovorom trgovca, da je čevelj usnjen.
Da se mi to ne bi več dogodilo, prosim za informacijo o tem, ali je proizvajalec dolžan označiti, iz kakšnih materialov so čevlji in kje naj te podatke iščem. Moti me tudi zmeda pri označevanju velikosti.
Zelo pogrešam tudi informacije o širini modela. "Boste ugotovili, ko jih pomerite," mi je odgovoril prodajalec, ko sem ga to vprašal."
Odgovor ZPS
Po veljavnem pravilniku o označevanju obutve je obvezno le označevanje glavnih sestavnih delov obutve, medtem ko je označevanje tipa izdelka, kar je pomembno za prepoznavanje namena uporabe, prostovoljno, prav tako označevanje velikostnih številk.
Sestavni deli obutve (zgornji del, podloga in vložek/steljka ter podplat) in materiali, ki se uporabljajo pri izdelavi (usnje, krito usnje, tekstil in drugi materiali), se označujejo z dogovorjenimi simboli (piktogrami) ali z besedami.
Oznake so lahko odtisnjene na čevljih, običajno na jeziku ali v petnem predelu (lahko samo na enem čevlju), v obliki nalepke ali obesne etikete, lahko tudi na embalaži.
Pri označevanju velikosti, ki ni predpisano, je večja zmeda. Številke, ki jih poznamo, se nanašajo na dolžino čevljev, a se pri tem uporabljajo različni sistemi velikostnih številk, na primer francoski, angleški, ameriški, odvisno od trga, s katerega prihaja obutev.
Predpisi zahtevajo, da so na prodajnih mestih obutve obešene table z razlagami vseh simbolov in s preglednico, ki pojasnuje različne sisteme velikosti obutve, a te potrošniki pri nakupu le redko pogledajo, čeprav bi pomagale k boljši odločitvi. Tako kot v vašem primeru.
Nerešena težava je po naših izkušnjah zelo pomembna informacija o vrsti kopita za čevlje, ki ob enaki dolžinski številki omogoča pravilno velikost tudi glede na širino stopala in višino narta.
Ugotovili smo, da so te informacije v nekaterih državah povsem normalen del označevanja obutve, pri nas pa ponudniki tem podatkom, tudi če jih modeli čevljev originalno imajo, ne sledijo in jih zato ne morejo posredovati kupcem.
Po naših izkušnjah potrošniki pri nas pogrešajo tudi informacije o namembnosti, na primer "primerno za dež", "le za suho vreme" in podobno, ki bi nemalokrat prihranile slabo voljo. Glede na različne namembnosti in raznovrstnost uporabljenih materialov želijo tudi natančna navodila za nego in vzdrževanje obutve.
Avtorica: Dušica Breskvar
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.