Vprašanje potrošnika: nižja hitrost interneta

10. december 2024

Elektronske komunikacije
Vprašanje potrošnika: nižja hitrost interneta

Opazil sem, da je hitrost dostopa do interneta nižja od tiste, ki mi jo je obljubljal operater. Kaj lahko storim?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kaj mora biti dogovorjeno v naročniški pogodbi?

Operater mora že v naročniški pogodbi, ki se nanaša na izvajanje storitve dostopa do interneta na fiksni lokaciji, navesti  maksimalno, običajno razpoložljivo ter minimalno zagotovljeno pritočno in odtočno hitrost, ki jo bo zagotavljal na konkretni omrežni priključni točki.

Običajno razpoložljiva hitrost je tista hitrost prenosa podatkov na omrežni priključni točki končnega uporabnika, ki je dosegljiva 90% časa dneva in se meri izven vršnih ur. Običajno razpoložljiva hitrost v primeru fiksnega širokopasovnega dostopa mora znašati vsaj 80% maksimalne pritočne in odtočne hitrosti povezave.

Podatki o hitrostih prenosa podatkov

Podatki o hitrostih prenosa podatkov vam morajo biti dostopni na mesečnem računu, uporabniškem portalu ali na drug primeren in transparenten način, ki omogoča, da se lahko kadarkoli in v vsakem obračunskem obdobju seznanite z njimi.

Če ugotovite, da hitrost prenosa podatkov ne ustreza dogovorjeni, imate pravico uveljavljati nadomestilo. Od naročniške pogodbe lahko tudi odstopite brez plačila administrativnih stroškov predčasne prekinitve naročniškega razmerja oziroma brez plačila drugih stroškov.

Kako ugotavljamo slabše delovanje storitev?

Bistveno stalno ali ponavljajoče razhajanje s pogodbo dogovorjene hitrosti se ugotavlja z meritvami z orodjem AKOS Test Net.

AKOS Test Net je merilno in analitično orodje, potrjeno s strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS). Uporabniki lahko z njim neodvisno od ponudnikov preverijo ali zagotovljene zmogljivosti ustrezajo zmogljivostim, določenim v naročniški pogodbi.

Kaj natančno mora storiti uporabnik?

Minimalno hitrost prenosa podatkov lahko preverjate tako, da s pomočjo AKOS Test Net izvedete vsaj pet meritev znotraj petih zaporednih dni, ob različnih, med sabo vsaj eno uro oddaljenih časovnih okvirih, ne glede na čas v dnevu. Meritev morate opraviti z žično povezavo do modema in usmerjevalnika, ki je neposredno priključen na operaterjevo priključno točko v stanovanju. Vsaka dodatna naprava ali celo brezžično omrežje namreč lahko bistveno vpliva na kakovost storitve in izmerjene hitrosti.

Če ugotovite, da hitrost prenosa podatkov ne ustreza pogodbeno dogovorjeni, o tem obvestite operaterja. To storite na način, kot ga za prijavo slabšega delovanja storitev predvideva naročniška pogodba ali operaterjevi splošni pogoji.

Operaterju ste dolžni zagotoviti dostop do omrežnih elementov, ki so pod vašim neposrednim nadzorom (npr. dostop do telekomunikacijske omarice v nepremičnini, dostop do modema itd.) ter aktivno sodelovati pri odpravi napake in pri tem ravnati po navodilih operaterja.

Dolžnosti operaterja ob prejeti prijavi

Operater mora na vašo zahtevo vsaj enkrat v obračunskem obdobju ali najkasneje v roku desetih dni od prijave ponuditi in izvesti brezplačno strokovno meritev hitrosti prenosa podatkov in drugih tehničnih parametrov kakovosti povezave.

Operater vas mora seznaniti z rezultati opravljenih meritev najkasneje v roku 30 dni. V tem roku mora tudi odpraviti ugotovljene težave ali vam zagotoviti nadomestilo oz. omogočiti odstop od pogodbe.  Če pa navedenega ne stori ali pa vam sporoči, da razhajanj ni ugotovil, se vaša prijava šteje kot podana reklamacija na račun.

V roku nadaljnjih 15 dni lahko zato sprožite spor pred Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju