Vprašanje potrošnika: nedelujoč štirikolesni pogon
10. september 2021

Leta 2018 sem kupil športnega terenca v dobri veri, da kupujem džipa in enoprostorca hkrati. Z avtomobilom sem bil res zelo zadovoljen, a 2019 sem moral zamenjati zadnje zavorne diske, saj me ni nič opozorilo, da so ploščice izrabljene. Decembra 2020 pa sem prvič ostal v snegu in posumil, da avtomobil nima štirikolesnega pogona. Na servisu so res ugotovili večjo okvaro na zadnjem pogonu. Spomnil sem se na zdrse na mokri travi in makadamu, ki so se mi pojavljali že leto in več pred tem dogodkom, vendar sem takrat vedno "zvozil". Prepričan sem, da se mi je to zgodilo v garancijski dobi, ampak me na to ni nihče opozoril. Serviser pravi, da avtomobil ni več v garanciji in da bom moral vse stroške popravila kriti sam.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Odgovor ZPS
Glede na to, da avtomobil ni več v garanciji, ima serviser načeloma prav, v resnici je samo njegova dobra volja, če bi želel ali hotel v tej zadevi pomagati.
Sklicevanje na dogodke, ki so se zgodili še v času garancije, a je takrat niste uveljavili, žal, ne velja nič. Zakon o varstvu potrošnikov je pri uveljavljanju garancije jasen in ne ponuja možnosti uveljavljanja "za nazaj".
Seveda pa bi od kakovostnega in stranki zavezanega serviserja pričakovali, da vam bo v primeru tako zoprne napake vsaj deloma stopil nasproti.
V vašem primeru bi se z njim poskušali dogovoriti za določen popust, tako imenovano kulanco – lahko v fiksnem znesku, odstotku ali pa odpisu določenega dela računa (recimo za delo ali maržo na zamenjane dele). V danem trenutku je to največ, kar si lahko obetate.
Če serviser ne bo pristal niti na minimalno znižanje cene, predlagamo, da poskusite še pri kakšnem drugem. Kulanca je namreč v primeru večjih (in dražjih) okvar zunaj garancije lepo uveljavljena v avtomobilskem svetu kot zgled prijaznosti do strank. Če serviser tega ne uvidi, je čas za zamenjavo – serviserja in znamke.
Avtor: Boštjan Okorn
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.