Vprašanje potrošnika: Navodila za uporabo računalnika le v angleščini

25. maj 2021

Računalniki Trgovine in nakupovanje
Vprašanje potrošnika: Navodila za uporabo računalnika le v angleščini

Pred dnevi sem v večjem slovenskem trgovskem centru kupil prenosni računalnik. Doma sem ugotovil, da so priložena navodila za uporabo le v angleškem jeziku. Menim, da bi moral trgovec izročiti navodila za uporabo tudi v slovenskem jeziku. Kako je prav?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na podlagi določil Zakona o javni rabi slovenščine (ZJRS) morajo ponudniki potrebne informacije glede značilnosti, uporabe in namenskosti izdelka potrošniku posredovati v slovenščini oziroma v jeziku, ki je potrošniku na območju Republike Slovenije zlahka razumljiv. Namesto besednega sporočanja so dopustni tudi splošno razumljivi simboli in slike (15. člen). Podobno določa tudi 2. člen Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot).

Podrobnejša določila glede navodil za uporabo vsebuje 33. člen ZVPot. Ta člen določa:

  • da mora proizvajalec blagu, pri katerem je za pravilno uporabo potreben določen postopek ali bi potrošnik z njegovo napačno uporabo lahko povzročil nevarnost zase ali za druge ali onesnažil okolje, priložiti navodila za uporabo;
  • da so navodila za uporabo lahko tudi prilepljena ali natisnjena na blagu oziroma na njegovi embalaži;
  • da je navodilo za uporabo lahko v obliki besedila, slike ali skice oziroma je lahko kombinacija teh oblik;
  • da mora biti vsebina navodila za uporabo potrošniku lahko razumljiva in mu mora omogočiti pravilno uporabo izdelka;
  • da mora biti v primeru, kadar je blago namenjeno prodaji na ozemlju Republike Slovenije, navodilo za uporabo v celoti v slovenskem jeziku;
  • da je navodilo za uporabo dolžno predložiti tudi podjetje pri prodaji blaga potrošnikom.

Pripominjamo, da lahko v primeru kršitve 33. člena ZVPot ukrepa tržni inšpektorat. Če ugotovi, da blagu ni priloženo navodilo za uporabo v skladu s 33. členom ZVPot, lahko izda odločbo, s katero prepove prodajo tega blaga do odprave pomanjkljivosti oziroma podjetje kaznuje s predpisano globo.

Avtorica: Jana Turk

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov za občane Mestne občine Ljubljana: 01 474 06 10

Več o svetovanju