Vprašanje potrošnika: navigacija ne "govori" slovensko

22. marec 2021

Avto in oprema za avto Navigacijske naprave
Vprašanje potrošnika: navigacija ne "govori" slovensko

Zelo me moti tuji jezik navigacije v avtomobilu. Zakaj proizvajalci navigacijskih naprav ne vključijo slovenskega vodenja in slovenskih menijev?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na Zvezi potrošnikov Slovenije že vrsto let opozarjamo, da si slovenski potrošniki zaslužijo slovenske izbirnike v različnih digitalnih napravah, še posebej tam, kjer bi lahko prišlo do otežene uporabe ali celo do nevarnosti ob napačni izbiri. Trenutno zakonodaja prodajalcem dovoljuje, da prodajajo izdelke brez izbirnikov v slovenščini, morajo pa potrošniku predložiti navodila za uporabo v slovenskem jeziku.

Od vsakega prodajalca oziroma proizvajalca je torej odvisno, kako ceni naš trg in potrošnike, saj zakonsko niso obvezani vključiti slovenskih izbirnikov.

Kljub vsemu opažamo, da se je stanje v zadnjih desetih letih precej izboljšalo, vendar še najmanj pri avtomobilih. Skupaj s kolegi iz AMZS zato pripravljamo poziv k vključevanju slovenskega jezika v infozabavne naprave in potovalne računalnike v avtomobilih, v sodelovanju z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC pa bomo tudi sami poskušali vplivati na bruseljske uradnike, da pripravijo pravila, ki bodo zahtevala vključitev vseh evropskih jezikov v izbirnike naprav, ki bi z nepravilno uporabo potrošniku lahko povzročile škodo. 

Žal je tako, da brez pritiskov od zgoraj določeni proizvajalci ne naredijo koraka k potrošniku, kar pa pravzaprav zelo veliko pove o njih.

Avtor: Boštjan Okorn

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju