Vprašanje potrošnika: nas je potovalna agencija dolžna obvestiti o uri odhoda letala?

19. marec 2019

Pravice potnikov in turistov Turizem in potovanja
Vprašanje potrošnika: nas je potovalna agencija dolžna obvestiti o uri odhoda letala?

S turistično agencijo sem sklenil pogodbo za potovanje na Malto. Ob sklenitvi pogodbe je agencija navedla zgolj datum odhoda in vrnitve, ne pa tudi ure posameznega leta. Na koncu se je izkazalo, da je čas vzleta šele pozno zvečer s pristankom v zgodnjih jutranjih urah, povratek domov pa že dopoldne, s čimer sta nam bila skorajda v celoti odvzeta dva dneva potovanja. O urah odhodov letala so nas obvestili šele nekaj dni pred začetkom potovanja. Če bi to vedel pred sklenitvijo pogodbe, je zagotovo ne bi sklenil. Ali je potovalnim agencijam to res dovoljeno?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Ne, vsak organizator in prodajalec potovanja (agencija je lahko v eni ali drugi vlogi, kar mora biti jasno navedeno že na sami pogodbi) mora med obveznimi informacijami pred sklenitvijo pogodbe o potovanju navesti kraj, datum ter čas odhoda in vrnitve oziroma okviren čas odhoda in vrnitve, če čas še ni natančno določen.

V določenih primerih organizatorji v trenutku sklenitve pogodbe res ne poznajo natančnega časa odhoda, vsekakor pa bi morali poznati vsaj okviren čas. Za potnika je namreč zelo pomembno, ali bo šel na pot že zjutraj ali pozno zvečer, enako velja za vrnitev domov.

Agencija je torej kršila Zakon o varstvu potrošnikov (57. b člen, 1. odstavek). V takih primerih predlagamo, da najprej vložite pritožbo pri agenciji, ne glede na to, ali je organizator ali le prodajalec potovanja (v tem primeru mora pritožbo posredovati organizatorju), in zahtevate znižanje cene potovanja. Če se vam ne bo uspelo dogovoriti za znižanje cene, lahko agencijo prijavite na Tržni inšpektorat RS, ki lahko izreče globo v višini 1200 evrov.

Avtor: Matjaž Jakin

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju