Vprašanje potrošnika: katera cena je prava?

23. avgust 2019

Cene in stroški Trgovine in nakupovanje
Vprašanje potrošnika: katera cena je prava?

V veleblagovnici sem na istem stojalu izbrala štiri majice, dve rumeni in dve rdeči. Na rumenih je bila cena 10 evrov za majico, na rdečih pa 13. Na blagajni mi je blagajničarka vse majice obračunala po ceni 13 evrov. Nemudoma sem ugovarjala, a po navedbah blagajničarke sta bili rumeni majici pomotoma označeni s ceno 10 evrov. Kaj mi svetujete?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na podlagi tretjega odstavka 26. člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) mora podjetje upoštevati označene cene, drugače se kaznuje za prekršek z globo 1200 evrov, odgovorna oseba pravne osebe pa z globo 400 evrov. Nadzor nad označevanjem cen in upoštevanjem označenih cen izvaja Tržni inšpektorat RS (TIRS). Upoštevanje cen pomeni, da morajo trgovci označene cene upoštevati tudi pri dejanskem obračunu nakupa, ne glede na to, ali je šlo za pomoto pri označitvi cene ali pa še niso odstranili akcijskih cen, ki so že pretekle.

Tržni inšpektorat poleg 26. člena ZVPot preverja tudi upoštevanje določil Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki prepoveduje zavajanje potrošnikov glede cen izdelkov (5. člen). V primeru takšnega prekrška lahko inšpektor pravni osebi izreče globo v višini od 3000 do 40.000 evrov, odgovorni osebi pravne osebe pa od 300 do 2000 evrov.

Glede na navedeno predlagamo, da podate ustrezno prijavo na tržni inšpektorat.

Člani ZPS: Imate tudi VI vprašanje za naše strokovnjake?
Pišite nam na [email protected] in poskrbeli bomo, da vaše vprašanje pride do pravega strokovnjaka, vi pa boste prejeli odgovor, ki vam bo
pomagal razrešiti vašo potrošniško zagato.

Avtorica: Jana Turk

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju