Vprašanje potrošnika: kaj se zgodi z odpoklicanimi izdelki?

23. november 2021

Kakovost živil Zdrava prehrana
Vprašanje potrošnika: kaj se zgodi z odpoklicanimi izdelki?

Potrošniki nas pogosto sprašujete, kaj se zgodi z izdelki, ki so odpoklicani s trga, zato v nadaljevanju odgovarjamo na to res pomembno vprašanje.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Odgovor ZPS

Izdelki, ki so nevarni za uživanje, so lahko odpoklicani s trga, lahko so samo umaknjeni iz skladišč ali pa zavrnjeni oziroma uničeni v okviru carinskega postopka. Nevarna živila ne smejo biti v prodaji.

Živilo lahko odpokliče inšpekcija, trgovec, proizvajalec ali distributer, ki je v nadzoru ter z analizami in presojanjem ugotovil, da je živilo nevarno.

Živila, ki so nevarna zaradi nevarnih snovi (npr. pesticidi, težke kovine), mikroorganizmov (npr. patogenih, ki lahko povzročijo bolezni) ali tujkov v hrani (npr. steklo, kovina), se morajo uničiti.

Živila, ki se odpokličejo oziroma umaknejo s trga zaradi nedeklariranih alergenov, se lahko vrnejo proizvajalcem in primerno označijo z dodatno nalepko.

Kadar je živilo nevarno zaradi nekega aditiva ali sestavine sestavljenega živila in je odpoklicano s trga, mora proizvajalec živila obvestiti tako distributerja/prodajalca aditiva kot tudi inšpekcijske organe o nevarnem aditivu ali sestavini.

Nato sledi odkrivanje izvora aditiva ali sestavine skozi celotno prehransko verigo. Pri tem morajo sodelovati inšpekcijske službe več držav, ki poskrbijo, da se aditiv ali sestavina umakne s trga.

Avtorica: Marjana Peterman

favicon Preberite več: Odpoklici - kaj je dobro vedeti?
favicon Spremljajte: Odpoklici nevarnih izdelkov in živil

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov za občane Mestne občine Ljubljana: 01 474 06 10

Več o svetovanju