Vprašanje potrošnika: kaj se zgodi z odpoklicanimi izdelki?
23. november 2021
Potrošniki nas pogosto sprašujete, kaj se zgodi z izdelki, ki so odpoklicani s trga, zato v nadaljevanju odgovarjamo na to res pomembno vprašanje.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Odgovor ZPS
Izdelki, ki so nevarni za uživanje, so lahko odpoklicani s trga, lahko so samo umaknjeni iz skladišč ali pa zavrnjeni oziroma uničeni v okviru carinskega postopka. Nevarna živila ne smejo biti v prodaji.
Živilo lahko odpokliče inšpekcija, trgovec, proizvajalec ali distributer, ki je v nadzoru ter z analizami in presojanjem ugotovil, da je živilo nevarno.
Živila, ki so nevarna zaradi nevarnih snovi (npr. pesticidi, težke kovine), mikroorganizmov (npr. patogenih, ki lahko povzročijo bolezni) ali tujkov v hrani (npr. steklo, kovina), se morajo uničiti.
Živila, ki se odpokličejo oziroma umaknejo s trga zaradi nedeklariranih alergenov, se lahko vrnejo proizvajalcem in primerno označijo z dodatno nalepko.
Kadar je živilo nevarno zaradi nekega aditiva ali sestavine sestavljenega živila in je odpoklicano s trga, mora proizvajalec živila obvestiti tako distributerja/prodajalca aditiva kot tudi inšpekcijske organe o nevarnem aditivu ali sestavini.
Nato sledi odkrivanje izvora aditiva ali sestavine skozi celotno prehransko verigo. Pri tem morajo sodelovati inšpekcijske službe več držav, ki poskrbijo, da se aditiv ali sestavina umakne s trga.
Avtorica: Marjana Peterman
Preberite več: Odpoklici - kaj je dobro vedeti? |
Spremljajte: Odpoklici nevarnih izdelkov in živil |
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.