Vprašanje potrošnika: cena sadja in zelenjave na kos

7. marec 2019

Razumevanje oznak na živilih
Vprašanje potrošnika: cena sadja in zelenjave na kos

Zadnjič se mi je zgodilo, da sem kupil solato, katere cena je bila izražena na kos. Na polici sta bili dve, ena je bila očitno večja od druge. Zanimala me je razlika v teži, zato sem ju stehtal. Manjša je tehtala približno 250 gramov, večja skoraj 500. To pomeni, da je bila manjša skoraj dvakrat dražja kot večja, če izračunamo ceno na kilogram. Že nekaj časa opažam, da trgovci vse več sadja, solate in druge zelenjave prodajajo na kos. Zanima me, ali je to zakonsko sprejemljivo?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev, ki je sprejet na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot), določa le način označevanja prodajnih cen in cen za enoto izdelkov, ki jih podjetja ponujajo potrošnikom.

Tako pravilnik določa, da mora biti cena izdelka označena na izdelku ali na enega od naslednjih načinov, vendar tako, da je ni mogoče zamenjati s ceno drugega blaga: na polici, kjer je izdelek nameščen (pred, pod ali nad izdelkom z imenom izdelka), na izvirni embalaži izdelka, v obliki cenika, v katalogu ali na drug ustrezen način. Cena mora biti označena nedvoumno, lahko prepoznavno, čitljivo in za potrošnika na vidnem in dosegljivem mestu.

Ker živimo v tako imenovanem tržnem gospodarstvu, je oblikovanje cen oziroma cenovna politika odgovornost trgovcev. Če je bilo jasno označeno, da je cena na kos, potem kršitve ni bilo.

Avtorica: Marjana Peterman

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju