Vprašanje potrošnika: ali mi banka res lahko namesto obstoječe vsiljuje drugo kartico?

6. oktober 2021

Plačilne kartice
Vprašanje potrošnika:  ali mi banka res lahko namesto obstoječe vsiljuje drugo kartico?

Od banke sem prejel obvestilo, da ukinjajo poslovanje s kreditno kartico Mastercard, nadomestili jo bodo z drugo kreditno kartico. Zanima me, ali mi banka res lahko namesto obstoječe kartice vsiljuje drugo kartico.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Zakonodaja na področju bančništva določa, da lahko banka enostransko predlaga spremembe pogojev pogodbe. To stori tako, da potrošniku posreduje predlog sprememb najmanj dva meseca pred začetkom uporabe spremenjenih pogojev.

Potrošnik lahko spremembe sprejme ali zavrne, in sicer do začetka njihove veljavnosti.

Kadar je tako dogovorjeno v pogodbi, lahko banka predlaga spremembe pogojev tudi na drugačen način: z obvestilom potrošniku, da ta sprejema predlog spremembe, če banke ne obvesti pravočasno, da predloga ne sprejema.

Banka mora potrošnika hkrati obvestiti, da ima v primeru, če zavrne predlagane spremembe, pravico odpovedati pogodbo brez plačila nadomestil, in sicer jo lahko odpove do datuma, ko bi se začela sprememba uporabljati.

Vse, kar lahko potrošnik v konkretnem primeru stori, je, da pravočasno odpove pogodbo z banko in izbere drugo banko, ki ponuja zanj sprejemljivejše produkte.

96. člen Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (Uradni list RS, št. 7/18, 9/18 – popr. in 102/20)

Avtorica: Tea Žnidaršič

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju