Vprašanje potrošnika: ali je ovoj hrenovke užiten?

10. september 2021

Kakovost živil
Vprašanje potrošnika: ali je ovoj hrenovke užiten?

V trgovini sem kupil hrenovke. Ko sem jih skuhal, je z njih odstopila plastika, ki verjetno ni čisto pravi PVC, dvomim pa, da je užitna. Kaj pa, če bi jo zaužil otrok? Tak ovoj je verjetno tudi nevaren, ker se lahko zatakne v grlu.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Odgovor ZPS

Slovenci smo navajeni, da so hrenovke (iz rdečega mesa ali perutninske) in njim podobne barjene (pasterizirane) klobase ovite v užiten ovoj, lahko so tudi brez njega. Ovoj pa je lahko tudi v umeten in neužiten.

Proizvajalec mora na deklaraciji med drugimi obveznimi navedbami navesti tudi, da tak ovoj ni primeren za zaužitje in ga je treba pred kuhanjem ali takoj po njem odstraniti. Hrenovke ali druge barjene klobase v umetnem, neužitnem ovoju ne smemo peči v pečici ali v ponvi, ker se ovoj lahko začne topiti in izločati zdravju škodljive snovi.

Pravilnik o kakovosti mesnih izdelkov in mesnih pripravkov (Uradni list RS, št. 58/17) pravi, da so mesni izdelki, tudi barjene klobase, kot sta hrenovka ali kranjska klobasa, lahko v naravnem (iz prebavnega trakta klavnih živali) ali umetnem (kolagenske, plastične, kovinske) ovoju. Uredba EU o informiranju potrošnikov o živilih (Uredba 1169/2011) pa določa: "Če ovoj za klobase ni užiten, mora biti to označeno."

Potrošnikom svetujemo, da pred nakupom prehranskega izdelka, ki ga ne poznajo, vedno preberejo deklaracijo živila in se tako seznanijo ne samo s sestavinami in hranilno vrednostjo, ampak tudi z vsemi opozorili o morebitnih nevarnostih, pa naj bodo to alergeni ali neužitne ovojnine hrenovk.

Avtorica: Marjana Peterman

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov za občane Mestne občine Ljubljana: 01 474 06 10

Več o svetovanju