Vprašanje potrošnice: sprememba načina plačila

7. september 2021

Nepoštene poslovne prakse Trgovine in nakupovanje
Vprašanje potrošnice: sprememba načina plačila

Prodajalec mi je na domu predstavil delovanje vodnega sesalnika in mi zagotovil, da ga lahko kupim na obroke. Poslati sem mu morala kopijo osebne izkaznice in plačilno listo. Čez dobra dva tedna me je obvestil, da so mi zavrnili možnost kreditiranja za nakup sesalnika in da moram sesalnik plačati takoj.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Ali moram res plačati sesalnik v enkratnem znesku, saj prodajalec trdi, da sem že zamudila zakonski 14-dnevni rok za odstop od pogodbe? Če bi vedela, da moram sesalnik plačati takoj, se za nakup ne bi nikoli odločila.

Odgovor ZPS

Potrošnica nam je posredovala sklenjeno pogodbo, ki ni vsebovala nekaterih zakonsko obveznih informacij. Iz pogodbe ni bilo razvidno, ali gre za nakup na obroke ali za nakup s sklenitvijo povezane kreditne pogodbe, niti ni vsebovala kakršnih koli določb o načinu, stroških in rokih plačila.

Poleg tega so pogodbeni pogoji potrošnico zavezovali k nakupu tudi v primeru zavrnitve financiranja. Potrošnici smo predlagali, naj prodajalca pisno obvesti, da šteje pogodbo za razvezano in zahteva vračilo že plačanega dela kupnine, prodajalec pa naj aparat prevzame na njenem naslovu po predhodnem dogovoru.

Potrošnici je po nekaj pregovarjanja aparat uspelo vrniti, prodajalec pa ji je vrnil kupnino. Zaradi suma uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev in kršitve drugih obveznosti, ki jih prodajalcem nalaga Zakon o varstvu potrošnikov, smo pogodbo posredovali v presojo tržnemu inšpektoratu.

Odgovor pripravil: Matjaž Jakin

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju