Vprašanje potrošnice: sprememba načina plačila
7. september 2021
Prodajalec mi je na domu predstavil delovanje vodnega sesalnika in mi zagotovil, da ga lahko kupim na obroke. Poslati sem mu morala kopijo osebne izkaznice in plačilno listo. Čez dobra dva tedna me je obvestil, da so mi zavrnili možnost kreditiranja za nakup sesalnika in da moram sesalnik plačati takoj.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Ali moram res plačati sesalnik v enkratnem znesku, saj prodajalec trdi, da sem že zamudila zakonski 14-dnevni rok za odstop od pogodbe? Če bi vedela, da moram sesalnik plačati takoj, se za nakup ne bi nikoli odločila.
Odgovor ZPS
Potrošnica nam je posredovala sklenjeno pogodbo, ki ni vsebovala nekaterih zakonsko obveznih informacij. Iz pogodbe ni bilo razvidno, ali gre za nakup na obroke ali za nakup s sklenitvijo povezane kreditne pogodbe, niti ni vsebovala kakršnih koli določb o načinu, stroških in rokih plačila.
Poleg tega so pogodbeni pogoji potrošnico zavezovali k nakupu tudi v primeru zavrnitve financiranja. Potrošnici smo predlagali, naj prodajalca pisno obvesti, da šteje pogodbo za razvezano in zahteva vračilo že plačanega dela kupnine, prodajalec pa naj aparat prevzame na njenem naslovu po predhodnem dogovoru.
Potrošnici je po nekaj pregovarjanja aparat uspelo vrniti, prodajalec pa ji je vrnil kupnino. Zaradi suma uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev in kršitve drugih obveznosti, ki jih prodajalcem nalaga Zakon o varstvu potrošnikov, smo pogodbo posredovali v presojo tržnemu inšpektoratu.
Odgovor pripravil: Matjaž Jakin
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.