Uveljavljanje neskladnosti s prodajno pogodbo: uspešno posredovanje v primeru strgane zapestnice

21. november 2024

Pravice potrošnikov pri storitvah
Uveljavljanje neskladnosti s prodajno pogodbo: uspešno posredovanje v primeru strgane zapestnice

Naša pravno-svetovalna pisarna je nedavno uspešno posredovala pri primeru potrošnice, ki je imela težave z uveljavljanjem pravic iz naslova neskladnosti s pogodbo zaradi strgane zapestnice.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Gospa je strgano zapestnico odnesla v trgovino na popravilo. Ko je rok za popravilo potekel, je odstopila od pogodbe in zahtevala vračilo kupnine, kar je trgovina ignorirala. Trdili so, da zakon ne določa roka za popravilo in da mora gospa zapestnico sedaj popravljeno prevzeti.

Podjetje smo kontaktirali in opozorili, da za take trditve ni pravne podlage ter jih pozvali, naj se odzovejo na podani zahtevek. Po ponovni preučitvi primera so nato sporočili, da bodo stranki ugodili in ji vrnili denar.

Kaj lahko zahteva potrošnik, ki uveljavlja neskladnost s pogodbo?

Potrošnik lahko zahteva vzpostavitev skladnosti; pri tem lahko postavi bodisi zahtevo za popravilo bodisi zahtevo za zamenjavo izdelka z novim, enakim, brezhibnim izdelkom.

Če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga, pa lahko potrošnik odstopi od pogodbe in zahteva vračilo kupnine, ne da bi mu bilo treba poprej zahtevati vzpostavitev skladnosti.

Pomembno!

Vsak potrošnik ima torej pravico izbrati, kateri zahtevek iz naslova neskladnosti bo uveljavljal in hkrati dolžnost, da se do izbire zahtevka jasno opredeli. Dejstvo, da prodajalec predlaga drugačno rešitev, naj potrošnika ne zavede. Če so izpolnjeni zakonski pogoji za postavitev določenega zahtevka, ima potrošnik pravico vztrajati pri svoji izbiri.

Kakšen rok ima prodajalec na voljo za vzpostavitev skladnosti?

Prodajalec je dolžan skladnost vzpostaviti v roku 30 dni, ki se lahko izjemoma podaljša, in sicer za največ 15 dni.

Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo:

  • narava in kompleksnost blaga,
  • narava in resnost neskladnosti,
  • napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave.

O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje mora prodajalec obvestiti potrošnika pred potekom 30-dnevnega roka.

Kaj lahko potrošnik stori po preteku roka za vzpostavitev skladnosti?

Potrošnik lahko odstopi od pogodbe in zahteva vračilo kupnine. Če trgovec njegov zahtevek neutemeljeno zavrača, pa lahko potrošnik poda prijavo na Tržni inšpektorat RS.

Potrošniško svetovanje ZPS

Članom ZPS je na voljo vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane (plačljivo): 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju