Spletna zloraba – z odgovorom banke nisem zadovoljen

10. januar 2024

Plačilne kartice Zakonodaja in postopki Prevare in zavajajoče prakse
Spletna zloraba – z odgovorom banke nisem zadovoljen

Na ZPS dobivamo številna vprašanja potrošnikov, ki so bili žrtve spletnih zlorab. Zaradi odtujenih sredstev so se pritožili na banko, ki pa v določenih primerih njihovim zahtevam ni ugodila. Sprašujejo nas, ali lahko še kaj storijo.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Najprej pritožbeni postopek banke, nato IRPS

Prvi korak je interni pritožbeni postopek banke. Šele nato, če z njihovim odgovorom niste zadovoljni, lahko izkoristite možnost izvensodnega reševanja potrošniških sporov. Kaj to pomeni?

Izvajalec IRPS – izvensodno reševanje potrošniških sporov – na področju bančnih storitev je ZBS (Združenje bank Slovenije). ZBS deluje kot posrednik v sporu med banko in potrošnikom in skuša doseči sporazum med strankama oziroma na koncu postopka izda mnenje. Žal pa mnenje izvajalca IRPS za banko ni zavezujoče. To pomeni, da tudi, če ZBS v postopku pritrdi vašemi pritožbi, banka tega ni dolžna upoštevati.

A vseeno, mnenje izvajalca IRPS je relevantno. V najboljšem primeru ga banka spoštuje, v vsakem primeru pa je pozitiven signal za potrošnika. Vložitev pobude sicer ne posega v vašo pravico, da kadarkoli vložite tožbo pred pristojnim sodiščem zoper ponudnika zaradi rešitve spora.

Postopek je za potrošnike brezplačen, pobudo pa morate vložiti najkasneje 13 mesecev od dneva vložitve pritožbe na banki. Več o samem postopku preberite v prispevku Kako učinkovito ukrepati v primeru težav z banko.

Potrošnik se lahko kadarkoli umakne iz postopka, za ponudnika pa je sodelovanje obvezno.

Postopek v povprečju traja od 60 do 90 dni. Posrednik si prizadeva doseči sporazum, če to ni mogoče pa izda pisno obrazloženo nezavezujoče mnenje o sporu, ki ga prejmeta stranki postopka.

Postopek je zaključen, če potrošnik umakne svojo pobudo, če je sklenjen sporazum, ali ko je potrošnik sesznanjem z mnenjem izvajalca IRPS.

Obrazec za vložitev pobude za začetek postopka najdete tukaj.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju