(Pre)majhne črke na deklaraciji
7. september 2023
Ali obstaja slovenska ali evropska zakonodaja, ki določa minimalno velikost tiskane pisave ali druge zahteve glede berljivosti informacij na izdelkih?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Nedavno sem v drogeriji kupila kremo za obraz. Ko pa sem se želela seznaniti s sestavinami in navodili za uporabo, sem opazila, da je deklaracija natisnjena s tako majhnimi črkami, da je ne morem prebrati.
Zavedam se pomembnosti informacij o izdelku za varno in učinkovito uporabo, zato me zanima, ali obstaja slovenska ali evropska zakonodaja, ki določa minimalno velikost tiskane pisave ali druge zahteve glede berljivosti informacij na izdelkih?
Za kozmetične izdelke v EU obstajajo posebne zahteve glede označevanja
Uredba o kozmetičnih izdelkih (Uredba (ES) št. 1223/2009) določa, kakšne informacije morajo biti navedene na izdelkih in kako morajo biti predstavljene.
Pravila se lahko razlikujejo od primera do primera, saj obstaja veliko izjem, v grobem pa velja, da se smejo v EU kozmetični izdelki dajati na trg le, če primarna in sekundarna embalaža teh izdelkov vsebujeta naslednje informacije v neizbrisni, čitljivi in vidni pisavi:
- ime ali registrirana firma in naslov gospodarskega subjekta, ki je odgovoren za izdelek,
- država porekla, če izdelek ni iz EU,
- teža ali količina vsebine,
- minimalni rok trajanja ali rok za uporabo po odprtju,
- posebna opozorila in varnostna navodila za uporabo,
- seznam sestavin,
- serijska ali referenčna številka.
Uredba sama po sebi ne določa specifične velikosti pisave, ampak večinoma zahteva, da so informacije jasno vidne in lahko berljive za potrošnika ter se ne morejo izbrisati.
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) določa, da mora podjetje s potrošniki poslovati v slovenskem jeziku, na območjih, kjer avtohtono živita italijanska ali madžarska narodna skupnost, pa tudi v jeziku narodne skupnosti.
Tako ZVPot-1 kot tudi Zakon o javni rabi slovenščine določata, da morajo biti pri označevanju blaga informacije v jeziku, ki je potrošnikom na območju Republike Slovenije lahko razumljiv.
Odgovarja: Petra Lovišček
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.