Neskladnost izdelka: ko se prodajalec ne strinja z obstojem napake
10. marec 2025

Na nas se je obrnil potrošnik, ki je po šestih mesecih na blagu opazil napake in nas prosil za nasvet, kaj lahko stori. Prodajalec namreč zatrjuje, da napake na izdelku ni, in posledično zavrača potrošnikov zahtevek po zamenjavi blaga.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
V primeru, da se napake pojavijo v roku dveh let od nakupa, lahko pri prodajalcu uveljavljate neskladnost s pogodbo. Pogoj, da boste uspešni, je, da neskladnost res obstaja in da je ta obstajala že v času nakupa.
Moram obstoj neskladnosti dokazati sam?
Tukaj ločujemo dve situaciji:
- neskladnost se pojavi v roku enega leta od nakupa izdelka: Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) nalaga prodajalcu obveznost, da sam dokaže, da je blago skladno s pogodbo oziroma da neskladnost ob prodaji izdelka ni obstajala:
- neskladnost se pojavi kasneje: obstoj neskladnosti morate dokazati sami, kar storite z mnenjem sodnega izvedenca.
Prodajalec trdi, da je blago skladno s pogodbo, čeprav sam menim drugače. Na koga se lahko obrnem?
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) sicer določa, da če podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo, da brezplačno vzpostavi skladnost blaga ali da vrne del plačanega zneska v sorazmerju z neskladnostjo ali ves plačani znesek za blago, lahko Tržni inšpektorat Republike Slovenije (TIRS) izda odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi potrošnikovemu zahtevku.
Toda odločbo bo TIRS izdal le, če med prodajalcem in potrošnikom ne obstaja spor o obstoju neskladnosti ali če je ta nedvomno dokazana.
V primeru, da med prodajalcem in potrošnikom obstaja spor o obstoju neskladnosti, ima potrošnik naslednje možnosti:
- na Tržnem inšpektoratu poleg prijave predloži tudi mnenje sodnega izvedenca, ki potrjuje obstoj neskladnosti, s čimer inšpektoratu omogoči izdajo odločbe ali
- spor nadaljuje na sodišču s tožbo proti prodajalcu.
Prednosti in slabosti sodnega postopka
Sodni postopek vam priporočamo kot skrajnje sredstvo, saj s seboj prinaša veliko stroškov in je običajno dolgotrajen. Uspeh v sodnem postopku je negotov, zato pred začetkom sodnega postopka dobro premislite in zberite vse dokaze, priporočamo pa tudi, da se posvetujete s pravnim strokovnjakom (odvetnikom).


Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.