Naj na spletu plačam v evrih ali v dolarjih?

10. september 2024

Spletna prodaja in prodaja na domu
Naj na spletu plačam v evrih ali v dolarjih?

Na nas se je obrnil potrošnik, ki ga je zanimalo, kako naj plača spletni nakup, kjer je cena izražena v dolarjih.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Cene so na spletu lahko izražene v različnih valutah

Splet omogoča nakupe po vsem svetu, kar obenem pomeni, da so cene lahko izražene v različnih valutah, na primer v ameriških dolarjih, angleških funtih ali drugi valuti, ki ni evro.

Tudi, če boste plačilo opravili preko ponudnika plačilnih storitev, na primer Paypal-a, so cene lahko izražene v valuti, ki ni evro.

In kaj storiti, katero možnosti izbrati – plačilo v evrih, ali v “lokalni valuti”?

Zlato pravilo – vedno plačujemo v lokalni valuti

Vprašanje je bilo še pred nekaj leti aktualno v sosednji Hrvaški, kjer smo pogosto dvigovali gotovino. Na ZPS smo vedno svetovali, da dvig opravite v lokalni valuti.

Enako je veljalo za plačila s kartico – če je trgovec na POS terminalu ponudil možnost izbire »plačilo v kunah ali v evrih«.

Razlog za to je (običajno) ugodnejši tečaj vašega ponudnika kartičnih storitev v primerjavi s tečajem ponudnika plačilnih storitev prodajalca (oziroma lastnika bankomata). Nič drugače ni na spletu, gre le za drug način plačila, logika pa ostaja enaka.

Gre namreč za izbiro menjalnega tečaja. Če boste izbrali plačilo v evrih, bo pretvorba iz dolarjev v evre opravljena po tečaju prodajalca. Če pa boste izbrali plačilo v dolarjih (ali drugi “lokalni” valuti), bo znesek pretvorjen po tečaju ponudnika plačilne kartice, s katero opravljate spletni nakup.

Svetujemo torej, da izberete plačilo v lokalni valuti (valuta, ki ni evro), če imate na voljo izbiro med tema dvema možnostma.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju