Kdaj zastarajo že plačani mesečni računi?

4. marec 2024

Zakonodaja in postopki
Kdaj zastarajo že plačani mesečni računi?

Potrošnico je zanimalo, koliko časa je dobro hraniti račune poravnanih stroškov mesečnih obveznosti npr. elektrike, interneta, stroškov upravnika, energetike itd.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Pojasnili smo ji, da je dokazila o plačanih računih smiselno hraniti vsaj toliko časa, dokler ne preteče zastaralni rok, v katerem upnik še lahko poda terjatev oz. zahteva poplačilo obveznosti. Zastaralni roki pa so za različne vrste obveznosti določeni različno.

Za terjatve, o katerih potrošnica sprašuje, velja enoletni zastaralni rok, ki začne teči po poteku leta, v katerem je terjatev dospela v plačilo.

Med takšne terjatve sodijo:

  • terjatve za dobavljeno električno energijo, plin, vodo, za dimnikarske storitve in vzdrževanje snage, če je bila dobava oziroma storitev opravljena za potrebe gospodinjstva;
  • terjatve radijske in televizijske postaje za sprejem programov;
  • terjatve pošte, telegrafa in telefona za uporabo telefonov in poštnih predalov, kot tudi druge njihove terjatve, ki se plačujejo v trimesečnih ali v krajših obrokih;
  • terjatve za naročnino na občasne publikacije, šteto od takrat, ko je izteklo obdobje, za katerega je bila publikacija naročena;
  • terjatve upravnikov večstanovanjskih hiš za storitve upravljanja ter druge njihove terjatve, ki se plačujejo v trimesečnih ali krajših rokih.

Enoletni rok za zastaranje za te terjatve začne teči šele po izteku leta, v katerem je moral biti račun plačan. Če na primer zapade račun v plačilo marca ali novembra 2024, bo v obeh primerih zastaral s 1.1. 2026. Zastaranje pa teče, čeprav se dobava nadaljuje oziroma se storitve opravljajo.

Tako kratek zastaralni rok je sicer izjema. Obligacijski zakonik namreč kot splošni zastaralni rok, v katerem zastara večina pogodbenih obveznosti (npr. prodajne pogodbe), določa rok pet let. 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju