Kdaj mi banka lahko zavrne odprtje računa?

8. oktober 2024

Osebni računi
Kdaj mi banka lahko zavrne odprtje računa?

Na nas se je obrnila potrošnica, ki sta ji dve banki brez poglobljene obravnave in ustrezne obrazložitve zavrnili odprtje osebnega računa. Razlog naj bi bila odsotnost prihodkov. Kdaj vam torej lahko banka, v skladu z zakonom, lahko zavrne odprtje računa?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Dve različni banki sta potrošnico hitro in kar ustno zavrnili

Potrošnica je pred kratkim zaradi nezadovoljstva z opravljenimi storitvami zaprla račun pri eni od bank in želela odpreti račun pri drugi banki. Trenutno je brezposelna in je zato brez rednih prihodkov.

V dveh bankah so jo ustno, v nekaj minutah na hitro zavrnili – razlog naj bi bil, da ne smejo odpreti novega osebnega računa osebi brez prihodkov. “Glede na to, da je vedno več storitev na voljo brezgotovinsko, me skrbi, kaj to pomeni zame«, je zapisala v sporočilu ZPS.

Potrošnica nikoli ni imela kreditov, ni bila v stečaju in nima zapadlih obveznosti do katerekoli banke. Želela je odpreti osnovni plačilni račun, za katerega zakon navaja tri izjeme, ko odprtje ni mogoče.

V katerih primerih lahko banka zavrne odprtje osnovnega plačilnega računa?

Vsaka banka je skladno z Zakonom o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (ZPlaSSIED), dolžna odpreti osnovni plačilni račun.

Namen osnovnega plačilnega računa je prav zagotavljanje dostopa do bančnega računa oziroma zagotavljanje finančne vključenosti. Da nihče ne bi ostal brez dostopa do osnovnih plačilnih storitev – ne glede na svoj finančni položaj ali socialni status.

Banka lahko skladno s 181. členom omenjenega zakona zavrne prošnjo potrošnika za odprtje osnovnega plačilnega računa le v naslednjih treh primerih:

  1. Potrošnik že ima plačilni račun pri banki v Republiki Sloveniji, ki mu omogoča uporabo plačilnih storitev iz prvega odstavka 182. člena tega zakona, razen kadar potrošnik navede, da je bil obveščen, da bo ta plačilni račun zaprt. Banka lahko v ta namen upošteva pisno izjavo, ki jo podpiše potrošnik;
  2. Potrošnik krši ali je v zadnjih treh letih kršil pogodbeno obveznost do banke.
  3. Banka ima informacije, da je na plačilnem računu potrošnika, vključno z osnovnim plačilnim računom, zaradi pomanjkanja denarnih sredstev na tem računu na podlagi zakona, ki ureja izvršbo in zavarovanje, ali zakona, ki ureja davčni postopek, vzpostavljena evidenca o neizvršenih sklepih za izvršbo ali prisilno izterjavo.

Predpisano je tudi, da mora banka po sprejetju odločitve o zavrnitvi prošnje za odprtje osnovnega plačilnega računa potrošnika nemudoma pisno in brezplačno obvestiti o zavrnitvi prošnje in konkretnem razlogu za zavrnitev, razen če je to prepovedano na podlagi drugih predpisov.

Obenem ga mora obvestiti tudi o postopku pritožbe zoper zavrnitev prošnje o odprtju osnovnega plačilnega računa, pravici, da o zavrnitvi prošnje za odprtje osnovnega plačilnega računa seznani Banko Slovenije, in o pravici do izvensodnega reševanja sporov v skladu z 286. členom tega zakona. V obvestilu banka navede tudi ustrezne kontaktne podatke.

Kaj smo svetovali potrošnici?

Potrošnici smo na ZPS svetovali, da račun poskusi ponovno odpreti in v primeru ponovne zavrnitve vloži pisno pritožbo. Več o pristopku pritožbe na banko si lahko preberete v prispevku Kako ukrepati, če se ne strinjate z ravnanjem banke.

Osnovni plačilni račun je pomemben prav zato, ker zagotavlja finančno vključenost in bankam onemogoča zavrnitev potrošnikov le zato, ker zanje finančno niso dovolj zanimivi.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju