Kakšna je razlika med izdelki s kitajskih spletnih tržnic in tistimi v naših trgovinah?

11. december 2024

Spletna prodaja in prodaja na domu
Kakšna je razlika med izdelki s kitajskih spletnih tržnic in tistimi v naših trgovinah?

Kakšna je razlika med izdelki, kupljenimi v spletnih trgovinah izven EU (npr. na spletnih tržnicah Temu, Shein) ter podobnimi izdelki kitajskega porekla, ki so na prodaj v evropskih trgovinah?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Nakup v kitajskih spletnih trgovinah je razmeroma udoben in cenovno ugoden, v vsakem primeru pa gre za podobne izdelke ...

Odgovor pravne pisarne ZPS

Težava pri Temu, Shein in drugih spletnih tržnicah, ki poslujejo izven EU, ni v tem, da izdelki prihajajo s Kitajske, temveč v tem, da ob neposrednem nakupu niso podvrženi precej strogi evropski regulaciji, ki ščiti potrošnika, da ta ne bi kupil nevarnega izdelka. V ta okvir sodi tudi odpoklic izdelka v primeru ugotovljenih varnostnih pomanjkljivosti.

Če izdelek s Kitajske uvozi podjetje s sedežem v EU, mora ustrezati določenim normativom in pridobiti ustrezne certifikate. V tem primeru so potrošniki deležni tudi širokega nabora pravic, ki jih v primeru neskladnosti lahko uveljavljajo zoper prodajalca.

Vsega tega v primeru, ko je izdelek kupljen v spletni trgovini ali na spletni tržnici, ki posluje izven EU (torej tudi v ZDA ali kakšni tretji državi), nimajo.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju