Kako preprečiti prejemanje osebno naslovljene neželene pošte?
29. avgust 2024
Na nas se je obrnila potrošnica, ki je v svoj poštni nabiralnik, na katerem ima sicer rumeno nalepko, da ne sprejema reklamnih sporočil, prejela oglas za pregled oči v ambulanti lokalne optike, s katero sicer nima nobene povezave.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Reklama je bila v kuverti, na kateri je bilo na roko napisano njeno ime, priimek in naslov. Ker se ji to večkrat zgodi, jo zanima, kako lahko to prepreči, saj nalepka očitno ne zadostuje.
Odgovor ZPS: gre za nekorektno poslovno prakso in za sporno pridobljene osebne podatke
Namen rumene nalepke AKOS je prepoved dostavljanja nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil v posameznikov predalčnik. Vlaganje takšnih sporočil v predalčnik, označen z nalepko, je samostojen prekršek, ki se kaznuje z globo.
Glede na to, da je bila v tem primeru pošta naslovljena, pa menimo, da gre za obvoz pravil rumene AKOS nalepke, ki prepoveduje dostavljanje zgolj nenaslovljenih oglaševalskih marketinških in drugih reklamnih sporočil v posameznikov poštni nabiralnik.
Takšna praksa po samem Zakonu o varstvu potrošnikov sicer ni izrecno prepovedana, vsekakor pa menimo, da ni korektna do potrošnikov. Tovrstno prakso ocenjujemo kot sporno z vidika korektnosti poslovne prakse podjetja v ravnanju do potrošnikov in z vidika varstva osebnih podatkov.
Ko gre za neposredno trženje po navadni pošti, morajo podjetja upoštevati tudi zakonodajo na področju varstva osebnih podatkov potrošnikov
Tako mora upravljavec za zakonito obdelavo osebnih podatkov posameznikov, v tem primeru neposredno trženje po navadni pošti, imeti ustrezno pravno podlago, na primer privolitev posameznika (ki mora biti prostovoljna, specifična, informirana in nedvoumna) ali zakoniti interes (v primeru, ko interes podjetja prevlada nad interesi posameznika).
V primeru potrošnice je sporno že samo pridobivanje podatkov, ravno tako pa tudi menimo, da podjetje nima ustrezne pravne podlage za neposredno trženje. Potrošnici smo svetovali, da se zaradi navedenih kršitev obrne na Informacijskega pooblaščenca RS in sproži ustrezne postopke za izbris osebnih podatkov iz baze omenjene optike in drugih podjetij, ki se poslužujejo takšne prakse.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.