Kaj storiti, če paket ne prispe, prodajalec pa trdi, da ga je poslal?

28. januar 2025

Prodaja na daljavo in zunaj poslovnih prostorov
Kaj storiti, če paket ne prispe, prodajalec pa trdi, da ga je poslal?

Na nas se je obrnil potrošnik, ki je pri slovenskem podjetju preko spleta naročil izdelek, vendar ga nikoli ni prejel. Ko je po nekaj tednih čakanja kontaktiral prodajalca, mu je ta odgovoril, da je bil paket odposlan, in ga napotil, naj zadevo uredi s pošto.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Takšne situacije niso redke, zato je pomembno vedeti, kakšne so pravice potrošnika in obveznosti prodajalca v takih primerih.

Koliko časa ima podjetje na voljo za izpolnitev obveznosti?

Podjetje mora svoje obveznosti iz pogodbe izpolniti v roku, ki je bil dogovorjen oziroma določen v pogodbi.

V primeru, da rok ni bil posebej dogovorjen, pa mora po Zakonu o varstvu potrošnikov podjetje izpolniti obveznost najkasneje v 30 dneh po sklenitvi pogodbe.

Kakšne so pravice potrošnika, če podjetje zamuja z izpolnitvijo obveznosti?

Če podjetje zamuja z izpolnitvijo obveznosti, mu mora potrošnik določiti primeren dodatni rok za izpolnitev pogodbe.

Če podjetje niti v dodatnem roku, ki mu ga določi potrošnik, ne izpolni svojih obveznosti, pa lahko potrošnik odstopi od pogodbe in zahteva vračilo opravljenih plačil.

Kaj pa če prodajalec zatrjuje, da je bil paket odposlan, potrošnik pa ga ni prejel?

Po 68. členu Zakona o varstvu potrošnikov nevarnost za izgubo (ali poškodovanje) odposlanega blaga preide s trgovca na potrošnika šele, ko ta blago fizično prejme. Izjema so situacije, ko je potrošnik sam naročil prevoz pri prevozniku, ki ga ni ponudilo podjetje. Težave zaradi izgubljenega paketa bo moral torej prodajalec razrešiti sam v razmerju do dostavne službe ali pošte.

Če je potrošnik utemeljeno odstopil od pogodbe, prodajalec pa zatrjuje, da je paket poslal in kupnine noče vrniti, lahko potrošnik poda prijavo na Tržni inšpektorat RS, saj ta lahko podjetju naloži izpolnitev zakonske obveznosti in ga obravnava v prekrškovnem postopku.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju