Je res treba plačati za spremembo bančnega računa ali paketa?

19. februar 2025

Osebni računi
Je res treba plačati za spremembo bančnega računa ali paketa?

Na nas se je obrnil potrošnik, ki ga je negativno presenetil strošek, ki ga moral plačati svoji banki. Razlog: sprememba paketnega računa. Preverili smo, katere banke to zaračunavajo in kakšna je višina nadomestila.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Paketi so za marsikoga predragi

Banke so iz preprostih bančnih računov, ki smo jim dodajali posamezne storitve, svojo ponudbo pred nekaj leti začele spreminjati. Komitenti zdaj lahko izbiramo med paketnimi računi, ki vključujejo tudi druge storitve, ne le vodenja računa.

Cene paketnih računov so različne: od nekaj evrov mesečno pa vse do 15 € ali več. Tak strošek je za marsikoga prevelik, še posebej, če storitev v paketu ne uporablja.

Uporabnik se, zato da bi prihranil, ali pa zgolj izbral zase ustreznejšo možnost, odloči za spremembo v cenejši račun ali paket. A nato lahko sledi presenečenje – spremembo je treba plačati.

Stroške poslovanja z osebnimi računi in paketi lahko preverite v našem spletnem primerjalniku.

Primerjalnik osebnih računov

Spremembo računa ali paketa zaračunata dve banki

Pregledali smo cenike vseh bank in hranilnic, ki poslujejo pri nas in strošek spremembe računa ali paketa našli pri dveh bankah:

  • Gorenjska banka, kjer nadomestilo znaša 10 €,
  • NLB, kjer nadomestilo znaša 16 €.

Obe banki komitenta “kaznujeta” le, če zamenja dražji paket za cenejšega, torej v primeru, ko oseba z zamenjavo paketa želi doseči prihranke. Sprememba cenejšega paketa v dražjega je mogoča brez dodatnega nadomestila, tako je tudi, če je bil stari paket ukinjen ali če komitent ne izpolnjuje več pogojev za določen paket.

In prihranek se zmanjša ...

Potrošnik, ki se je obrnil na nas, je še zapisal, da nadomestilo za spremembo paketa predstavlja kar “četrtino zneska letnega prihranka. Še nikoli in nikjer mi banka ni za odpoved storitvi zaračunala stroška”.

Nadomestilo za spremembo v cenejši paket dodatno zbode v oči zaradi dejstva, da banka ne sme zaračunati nadomestila za zaprtje računa ali paketa, če je ta bil odprt več kot šest mesecev. Z uvedbo tovrstnih nadomestil se torej zdi, da se nekaterim bankam zdi bolj smiselno, da (ko želimo zamenjati paket za cenejšega po več kot šestih mesecih), najprej odpovemo obstoječi paket, nato pa odpremo novega, cenejšega. Verjamemo, da temu ni tako in bodo banke svoje cenike ustrezno prilagodile.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju