Izguba prtljage

6. julij 2023

Turizem in potovanja
Izguba prtljage

Ko sem se vračala s potovanja po Italiji, je nizkocenovni prevoznik izgubil mojo prtljago. Dogodek sem letalski družbi prijavila že na licu mesta, zdaj že dva tedna čakam, prtljage pa še niso našli. Kaj lahko storim?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kdaj se prtljaga šteje za izgubljeno?

Prtljaga se šteje za izgubljeno, če prevoznik prizna izgubo prtljage ali če ta ne prispe v 21 dneh od takrat, ko bi sicer morala prispeti. Za izgubo je odgovoren prevoznik, potnik pa je upravičen do odškodnine.

Izgubo prtljage morate prijaviti takoj, torej že na letališču na okencu lost & found, po poteku 21 dni pa lahko vložite zahtevek za odškodnino, v katerem popišete izgubljene predmete in po možnosti priložite račune, ki dokazujejo nakup teh predmetov.

Če računov nimate, ima prevoznik pravico, da sam oceni škodo, višina odškodnine pa je odvisna od njegove ocene. 

Kakšna je višina odškodnine za izgubljeno prtlago?

Višina odškodnine za izgubljeno (kot tudi uničeno ali poškodovano) prtljago je omejena z Montrealsko konvencijo o odgovornosti letalskih prevoznikov in je določena z enoto posebnih pravic črpanja (SDR). Ta se pretvarja v lokalno valuto na dan izgube prtljage in se spreminja glede na ceno zlata, giblje pa se okrog 1.300 eur.

Letalski prevoznik lahko v splošnih pogojih izključi odgovornost za nekatere predmete, npr. za dragocene, občutljive in pokvarljive, zato je tovrstne predmete priporočljivo vzeti s seboj v kabino, predmete večje vrednosti pa prijaviti.

Odgovor sta pripravili: Petra Lovišček & Tea Žnidaršič

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju