Garancijsko popravilo: serviser je zaračunal testiranje izdelka
9. januar 2024

Med pogostimi težavami, s katerimi se potrošniki obračajo na Zvezo potrošnikov, so takšne, ko kupljeni izdelek preneha delovati znotraj garancijskega roka in morebitno zaračunavanje stroškov popravila ali menjave. Spodaj objavljamo vprašanje potrošnika, ki je na takšno težavo naletel pri garancijski menjavi avtomobilskega akumulatorja.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Vprašanje potrošnika
V trgovskem centru sem kupil avtomobilski akumulator, ki je znotraj garancijskega roka prenehal delovati. Ko sem želel uveljavljati garancijsko popravilo, so mi pojasnili, da moram garancijo uveljavljati pri proizvajalcu, akumulator pa najprej testirati pri enem od pooblaščenih serviserjev, ki mora izdati potrdilo o nezadostnem delovanju akumulatorja in potrebi za zamenjavo.
Serviser mi je storitev zaračunal, čeprav sem mu pojasnil, da uveljavljam garancijo. Na koncu mi je zaračunal še razliko v vrednosti med starim in novim akumulatorjem. Ali sem res dolžan plačati te stroške?
Odgovor ZPS
Prodajalec je potrošnika sicer pravilno usmeril na proizvajalca, ne bi mu pa smel naložiti, naj sam pridobi potrdilo o nedelovanju akumulatorja pri pooblaščenem serviserju.
Ugotavljanje upravičenosti garancijskega zahtevka je odgovornost proizvajalca. Prav tako je napačno ravnal pooblaščeni serviser, ki stroškov ne bi smel zaračunati potrošniku.
Po Zakonu o varstvu potrošnikov se namreč garancijski zahtevki, ki izhajajo iz obvezne garancije, lahko uveljavljajo pri proizvajalcu (tudi pri uvozniku ali distributerju) ali pooblaščenem servisu.
Poleg tega potrošnik ni bil dolžan doplačati za nov akumulator, saj morata biti popravilo ali zamenjava blaga v okviru garancijskega zahtevka za potrošnika brezplačna.
Potrošniku smo svetovali, naj od pooblaščenega servisa zahteva povračilo stroškov opravljenega pregleda in doplačila ob zamenjavi akumulatorja, kar je na koncu tudi prejel.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.