Doplačilo zdravstvene storitve: na kakšen način moramo biti seznanjeni s stroški?
23. junij 2025
Na nas se je obrnil potrošnik, ki mu je zobozdravnica med rednim pregledom izdelala novo zalivko. Predhodno ga ni vprašala, ali želi standardno amalgamsko zalivko ali belo kompozitno zalivko z doplačilom. Ko je bil pregled končan, mu je zobozdravnica izstavila račun za izdelavo bele zalivke.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Ali je takšna praksa sprejemljiva?
Ne, ambulanta bi morala pacienta predhodno jasno in izrecno seznaniti, da gre za nadstandardno storitev, ter mu predstaviti tudi stroške, povezane z izbiro bele zalivke. Poleg tega mora imeti ambulanta cenik storitev z doplačilom objavljen na javno dostopnem mestu.
Kakšne so posledice, če seznanitve s stroški ni bilo?
Če izvajalec zdravstvene dejavnosti pacienta ne obvesti o stroških zdravstvene storitve, s tem krši določbe Zakona o pacientovih pravicah glede seznanitve s stroški, pa tudi predpogodbene dolžnosti informiranja po Zakonu o varstvu potrošnikov. Organa, pristojna za ukrepanje sta Tržni in Zdravstveni inšpektorat RS.
Ste vedeli? Amalgamske zalivke se postopoma opuščajo.
Že od 1. januarja 2025 imajo vsi mladi do 26 let pravico do belih kompozitnih zalivk na vseh zobeh brez doplačila (v breme javne zdravstvene blagajne).
Od 1. julija 2026 pa bo ta pravica veljala za vse zavarovane osebe.
Seznanitev s stroški zdravstvene storitve: kaj določa zakonodaja?
Če pacient zdravstveno storitev delno ali v celoti plača sam, ga mora izvajalec zdravstvene dejavnosti predhodno obvestiti o predvidenih stroških zdravstvenih storitev.
Po končani storitvi pa mora izvajalec izstaviti račun za opravljene zdravstvene storitve, oziroma uporabljena zdravila in medicinske pripomočke. Na zahtevo pacienta je izvajalec zdravstvene dejavnosti dolžan pacientu račun tudi obrazložiti.
Če pacient zdravstvene storitve ne plača sam, pa ga mora izvajalec zdravstvene dejavnosti po opravljeni zdravstveni storitvi seznaniti z obračunom, specificiranim po posameznih zdravstvenih storitvah, uporabljenih zdravilih in medicinskih pripomočkih.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.