Ali mora banka omogočiti zaprtje računa na daljavo?

3. julij 2024

Osebni računi
Ali mora banka omogočiti zaprtje računa na daljavo?

Zaradi dela v tujini je potrošnik svoj bančni račun želel zapreti. Iz Slovenije je bil že dlje časa odsoten, zato je želel poslovanje z banko zaključiti brez obiska poslovalnice. Ali mora banka omogočati, da to stori na daljavo?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na nas se je obrnil potrošnik, ki je želel zapreti svoj bančni račun pri eni od bank v Sloveniji. Računa že dlje časa ni uporabljal, na njem tudi ni imel nobenih sredstev. Vodenje računa seveda prinaša mesečne stroške, ki so v primeru neuporabe nesmiselni. Obrnil se je na banko in račun želel zapreti – na daljavo, saj je bil v tujini.

Banka računa ni dolžna zapreti na daljavo

Potrošnik je pred tem že zaprl račune pri drugih bankah v Sloveniji na daljavo. Ko je pojasnil, da je dlje časa odsoten in da se ne more osebno zglasiti v bančni poslovalnici, so mu prisluhnili in omogočili zaprtje računa na daljavo. Poslali so mu obrazec, ki ga je izpolnil in tako odstopil od pogodbe.

A pri eni od bank se je zataknilo, saj mu kljub navedbi tehtnega razloga niso omogočili, da bi račun zaprl brez obiska poslovalnice.

Je banka kršila njegove pravice?

Ne, saj zakon ne določa, da bi morala banka potrošnikom omogočati zaprtje računa na daljavo.

Način zapiranja računa oziroma odstop od pogodbe zakonsko ni določen. Način zaprtja določi banka, gre torej za dobro voljo banke, ki izkaže razumevanje do svojih komitentov in jim omogoči, da račun zaprejo tudi brez osebnega obiska poslovalnice, kadar zanje to ni mogoče.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju