Ali imam kot zavarovana oseba pravico do brezplačnega popravila slušnega aparata tudi po poteku garancije?

24. januar 2025

Pravice pacientov
Ali imam kot zavarovana oseba pravico do brezplačnega popravila slušnega aparata tudi po poteku garancije?

Na nas se je obrnil potrošnik, ki je kar hitro po nakupu slušnega aparata, pridobljenega preko zdravstvenega zavarovanja, začel opažati, da naprava ne deluje več tako dobro kot ob nakupu. Trgovina je aparat sicer popravila, gospod pa se je ustrašil visokih stroškov v primeru morebitnih popravil po preteku garancijske dobe.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Pravica do vzdrževanja in popravil medicinskih pripomočkov po izteku garancijske dobe

Skladno s Pravili obveznega zdravstvenega zavarovanja ima zavarovana oseba pravico do vzdrževanj in popravil tudi po izteku garancijskega roka, in sicer za medicinske pripomočke, naštete v 66. členu, med katerimi je tudi slušni aparat. Zavarovana oseba lahko pravico uveljavlja vse do izteka trajnostne dobe pripomočka oziroma do prejema novega medicinskega pripomočka.

Pravila obveznega zdravstvenega zavarovanja natančno določajo do katere vrednosti se stroški vzdrževanj in popravil krijejo iz zavarovanja. Pri slušnih aparatih se vzdrževanja in popravila zagotovijo v okviru cenovnega standarda ali cene aparata v posameznem primeru.

Ali je za uveljavljanje pravice do vzdrževanja potrebna odobritev ZZZS?

Načeloma mora zavarovana oseba v primeru zahteve za vzdrževanje ali popravilo medicinskega pripomočka pridobiti predhodno odobritev ZZZS, pri slušnem aparatu pa taka odobritev ni potrebna.

Pravica do novega medicinskega pripomočka pred iztekom trajnostne dobe

V primeru da je obstoječi slušni aparat postal funkcionalno neustrezen zaradi anatomskih ali funkcionalnih sprememb pri zavarovani osebi, pa ima oseba že pred iztekom trajnostne dobe pravico do novega aparata. Predlog za odobritev novega pripomočka mora podati pooblaščeni zdravnik zavarovane osebe. O upravičenosti do pripomočka pred iztekom trajnostne dobe pa odloči imenovani zdravnik ZZZS.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju