ZPStest toaletnega papirja: Res slabega ni, a razlike so
5. januar 2018
Uporabljamo ga vsi, vsak dan, večkrat. Na ZPS pa smo toaletni papir tokrat prepustili laboratorijskim preizkusom, tisto pravo, prefinjeno oceno občutka mehkobe in splošne uporabnosti pa potrošnikom, ki so se odzvali na povabilo k testiranju.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Na testiranju smo vzeli pod drobnogled 17 vzorcev trislojnega toaletnega papirja, ki je tudi glede na spletno anketo ZPS pri Slovencih najbolj priljubljen. Za vzorce na testu smo odšteli med 1,85 in 4,16 evra za paket oz. med 1 in 2,81 evra za 1000 lističev, saj glede na različno število zvitkov in samih listkov v zvitku cena paketa ne pove prav veliko o tem, koliko papirja (oziroma lističev papirja) bomo prinesli domov.
Preverite: rezultati testiranja toaletnega papirja |
V laboratoriju smo papir najprej natančno izmerili in prešteli število lističev. Večina vzorcev je bila bele barve, le nekaj je bilo rumenih. Reciklirane je najbolj preprosto prepoznati po sivi ali umazano beli barvi, na podlagi rezultata testa flueroscence pa lahko zaključimo, da na zavoju ni vedno označeno, da je papir recikliran.
V laboratoriju pa smo preverili še razgraditev toaletnega papirja v vodi, natezno trdnost, s čimer smo določili moč papirja po standardu ISO 12654-4 (posebej smo opravili preizkus natezne trdnosti perforacije) ter vpijanje vode.
Pohvalno je, da se je prešteto število lističev pri skoraj vseh vzorcih ujemalo s številko, v laboratoriju pa smo pri enem vzorcu našteli celo več lističev, kot je bilo označeno.
Prav tako nismo odkrili skoraj nobenih težav glede vpojnosti papirja v laboratoriju, saj so vzorci pri tem dobili dobro ali zelo dobro oceno, večje razlike pa smo opazili pri testu pretržne sile. Za našo obravnavo je pomembna predvsem pretržna sila v vzdolžni smeri in pretržna sila na perforaciji, saj bi preveč podobna natezna trdnost lahko povzročila, da prej strgamo listič kot perforacijo. Težav pri tem testu nismo zaznali niti v laboratoriju niti med potrošniki,
je predstavil rezultate Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodal: "Tudi na splošno je skupina sodelujočih potrošnikov preizkušene vzorce ocenila na razmeroma visoki ravni, z vsaj dobro oceno. So pa prostovoljci odkrili zanimive razlike med posameznimi vzorci, v komentarjih so, denimo, pozornost namenili tudi vzorcem z vtisnjenimi reliefi. Nekomu so se zdeli metuljčki in rožice nekoliko osladni, enemu od sodelujočih se je ob pogledu na vzorec zdel papir še bolj mehek, spet drugemu preveč bel."
Ste se kdaj vprašali, koliko papirja prinesete domov v enem paketu? Meritve kažejo, da sploh ne tako malo. En listič ima lahko površino od 106 do skoraj 138 cm2. Če to zmnožimo s številom lističev v roli in s številom rol, pridemo do precej impresivne številke: v paketih je od 14 do skoraj 51 kvadratnih metrov papirja. Podobno različne so tudi cene, in sicer boste za kvadratni meter toaletnega papirja odšteli od slabih 8 do več kot 26 centov!
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.