ZPStest sredstev za zaščito pred soncem: Zaščita večinoma ustrezna
28. junij 2018
Letos smo potrošniške organizacije ponovno testirale sredstva za zaščito pred soncem, in sicer 15 izdelkov z zaščitnim faktorjem najmanj 30. Vsa niso izpolnila obljub, zapisanih na embalaži. Za izdelke na testiranju smo odšteli med 3,99 in 32,25 evra. Zmagovalca testa sta med najcenejšimi na trgu, medtem ko eden izmed (naj)dražjih vzorcev testa zaščite UVA ni prestal.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Naj vas ne zavedejo `prodajne´ obljube na embalaži
Na embalaži sredstev za zaščito pred soncem je poleg trditev o vodoodpornosti in oznak, povezanih z zaščito, mogoče najti še najrazličnejše (pogosto tržno naravnane) trditve. Ena izmed takšnih je na primer formula proti madežem. "Resnica je malce bolj zavita, in sicer naj bi ta formula omogočala le, da so madeži na obleki po pranju manj izraziti," je izpostavil Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Kot na testih ugotavljamo že vrsto let, se je tudi tokrat izkazalo, da za dobro zaščitno sredstvo ni treba odšteti veliko denarja.
Sredstva za zaščito pred soncem so šele tretja raven zaščite
Sončne kreme, kot jih potrošniki pogovorno poimenujejo, naj pridejo na vrsto šele kot tretja raven zaščite – torej za za izogibanjem soncu ter ustreznimi oblačili in sončnimi očali.
To pomeni, da jih ne smemo uporabljati kot edino zaščito med celodnevnim `praženjem´ na plaži. Že med kopanjem smo dovolj dolgo na soncu, da presežemo najdaljši varni čas, pri tem moramo upoštevati še, da vodoodporna sredstva za zaščito pred soncem niso ravno tisto, kar si morda predstavljamo, opozarja Boštjan Okorn.
"Dejstvo je, da po približno uro dolgem kopanju sčiti samo še s polovico označenega faktorja, izjema so sredstva, označena kot ekstra vodoodporna, ki bi morala v vodi vsaj polovico označenega faktorja obdržati dve uri. Po vsakem kopanju je zato treba ponovno nanesti zaščitno sredstvo, prav tako je treba nanos ponoviti po intenzivnem športnem udejstvovanju."
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.