ZPStest losjonov po sončenju: učinkovitost vlaženja ni samoumevna
13. avgust 2021

Izdelki za nego kože po sončenju naj bi koži zagotovili takojšnjo vlažnost, jo pomirili in ohladili po sončenju, na nekaterih lahko najdemo celo trditve o obnavljanju celic. Vsem preizkušenim izdelkom sta skupni glavni trditvi: vlažilni in pomirjevalni učinek. Razveseljivo je, da izdelki, ki so jih testirali, ne vsebujejo hormonskih motilcev, vsi pa vsebujejo dišave, večina tudi alergene kemikalije s seznama 26 najbolj alergenih kemikalij.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Zanimivo pa je, da je za vlaženje le eden izmed 11 testiranih izdelkov prejel oceno zelo dobro, preostali so prejeli dobro ali povprečno, takšne so bile tudi skupne ocene. Za izdelke na testu do odšteli od 2,49 do 19,90 evra.
Tako najcenejši kot najdražji izdelek sta prejela skupno oceno dobro.
Potrošniške organizacije smo letos na testu prvič testirale izdelke za nego kože po sončenju, zanimalo jih je, ali kožo bolje navlažijo in pomirijo kot klasični losjoni za telo. Izbrali so izdelke, ki so namenjeni za nego kože po sončenju, največkrat je na embalaži zapisana trditev "after sun."
Da bi preverili, ali so bolj učinkoviti kot klasični losjoni za telo, so preizkusili tudi klasična izdelka za nego kože. Izkazalo se je, da ni bistvene razlike v učinkovitosti vlaženja kože med klasičnimi izdelki za nego kože ali tistimi, ki so posebej namenjeni za nego po sončenju.
Do rezultatov tudi z ocenami potrošnic
Pomirjevalni učinek izdelkov je skoraj nemogoče izmeriti, saj bi za to potrebovali od sonca poškodovano kožo. Po pravilih potrošniškega testiranja bi bilo to neetično, zato so se pri tem merilu zanašali predvsem na oceno 30 potrošnic, ki so sodelovale na praktičnemu delu testa in preizkusile vse izdelke.
Vprašalniki so bili skladno s pravili potrošniškega primerjalnega testiranja anonimizirani. Udeleženke so v poseben vprašalnik zapisale mnenje o lepljivosti, mastnosti, teksturi, vpijanju, splošen vtis o izdelku, vprašali smo jih tudi, ali bi izdelek kupile.
Kljub vsemu je mogoče na podlagi sestave izdelka sklepati, ali lahko kožo tudi pomiri, saj imajo nekatere sestavine, kot so alantoin, bisabolol in aloe vera, dokazano pomirjevalen učinek na kožo.
Udeleženke praktičnega preizkusa so večino izdelkov ocenile zelo dobro ali dobro. Ocenile so, da so prijetni za uporabo, da imajo občutek, da kožo pomirjajo in jo navlažijo. In zanimivost: najvišjo oceno je na praktičnem delu testa dobil »navaden« izdelek za nego kože.
Celo do 21% izdelka ostane neizkoriščenega
Pri ocenjevanju vpliva na okolje so preverili tudi iz kakšnega materiala je embalaža (označevanje je za proizvajalce prostovoljno), in izmerili, kako težka je glede na vsebino izdelka.
Izmerili smo tudi količino neporabljenega izdelka, ki ostane v embalaži, če je ne uničimo (npr. prerežemo). Vedno znova se izkaže, da največ izdelka ostane v embalaži v obliki tube in s pumpico.
![]() |
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.