ZPS se pridružuje evropski prijavi zoper Nintendo zaradi prezgodnje pokvarljivosti

27. januar 2021

Nepoštene poslovne prakse Zakonodaja in postopki
ZPS se pridružuje evropski prijavi zoper Nintendo zaradi prezgodnje pokvarljivosti

Po skoraj 25.000 zbranih pritožbah potrošnikov, se je Zveza potrošnikov Slovenije skupaj z evropsko potrošniško organizacijo BEUC odločila za vložitev prijave zoper Nintendo na Evropsko komisijo in tržni inšpektorat. Razlog za prijavo so sistemske težave s funkcionalnostjo igralne konzole Nintendo Switch.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Potrošniki so o težavah poročali v številnih evropskih državah, od Francije, Belgije, Nizozemske, Portugalske, Italije, Norveške, Slovaške, Slovenije do Grčije.

V Sloveniji je Zveza potrošnikov prejela 54 pritožb potrošnikov, ki so imeli težave z igralnim ploščkom konzole Nintenda Switch. Okvara, splošno znana kot 'Joy-Con Drift', povzroča nenadzorovano premikanje likov sredi igre, zaradi česar je igralna konzola povsem neuporabna.

Iz prejetih pritožb potrošnikov izhaja, da so se igralni ploščki kar v 88 % primerov pokvarili znotraj dveh let od nakupa.

V imenu Zveze potrošnikov Slovenije in potrošniških organizacij iz več evropskih držav je BEUC vložil prijavo na Evropsko komisijo ter nacionalne nadzorne organe varstva potrošnikov v teh državah zaradi prezgodnje pokvarljivosti in opustitve za potrošnike bistvenih informacij (na podlagi evropske direktive o nepoštenih poslovnih praksah).

Nintendo-Switch-action Isabelle ZPS

nz

Nintendo ne bi smel prodajati izdelkov, ki ne dosegajo osnovnih pričakovanj potrošnikov glede vzdržljivosti. Potrošniki pričakujejo, da bodo lahko izdelek uporabljali vsaj nek primeren čas, brez, da bi morali plačevati za zamenjavo izdelka z novim zaradi tehničnih okvar. Nintendo bi moral najti rešitev za vse prizadete potrošnike, ki so naleteli na to težavo.

ns

Zveza potrošnikov Slovenije skupaj BEUC-om in njenimi članicami poziva k preiskavi na nacionalni in evropski ravni ter k sprejetju ukrepov, ki bodo Nintendo obvezali k ustreznemu pristopu za reševanje težave prezgodnje pokvarljivosti.

Dokler težave ne bodo odpravljene, bi moral Nintendo poskrbeti za brezplačno popravilo okvarjenih igralnih ploščkov ter potrošnike pred nakupom ustrezno seznaniti s kratko pričakovano življenjsko dobo tega izdelka. Od prihoda na trg je bilo po svetu prodanih več kot 68 milijonov primerkov, od tega velik del v Evropi.

Celotno besedilo izjave za javnost BEUC je objavljeno tukaj.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju