ZPS: Pomembni pomisleki ostajajo nerešeni tudi po zaključku preiskave TikToka
22. junij 2022
Evropska komisija in nacionalni potrošniški organi, povezani v Mrežo CPC (Consumer protection cooperation), so danes objavili konec dialoga z družbenim omrežjem TikTok, ki je potekal več kot leto dni, ter zaključek preiskave njegovega delovanja. Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam politike TikToka, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Potrošniške organizacije, tudi ZPS, izpostavljamo, da na primer klavzula o avtorskih pravicah TikToka tej platformi še vedno daje zelo široko dovoljenje za uporabo vsebine, ki jo ustvarijo in objavijo njeni uporabniki.
Zaskrbljeni smo tudi zaradi odsotnosti mehanizma, ki bi mlade potrošnike ob nakupu TikTikovih »virtualnih kovancev« zaščitil pred zlorabami vplivnežev. Prav tako se TikTok ni zavezal, da bo prenehal s profiliranjem in ciljanjem na otroke s prilagojenim oglaševanjem.
Sporočilo za javnost Evropske komisije >>
Objava je rezultat procesa, ki se je začel februarja 2021, ko smo Evropska potrošniška organizacija BEUC in 18 potrošniških organizacij po Evropi opozorili oblasti na številne kršitve, s katerimi je TikTok ogrozil zlasti otroke in mladostnike, ki predstavljajo njegove osrednje uporabnike.
Več o vloženi prijavi februarja 2021 zoper družbeno omrežje TikTok >>
V začetku tega meseca je BEUC na Mrežo CPC naslovil pismo, v katerem je izrazil zaskrbljenost zaradi nedoseganja želenih rezultatov ter omejenega obsega in nejasnosti napovedanih sprememb politike TikToka.
Kot poudarjata Evropska komisija in Mreža CPC v svojem sporočilu, bodo zaveze, ki jih je sprejel TikTok (zlasti preglednost oglasov, politika virtualnih izdelkov), zahtevale našo stalno pozornost.
TikTok se je na primer zavezal izboljšati preglednost trženja na svoji platformi, vendar je vpliv takšnih zavez na potrošnike zelo negotov.
Potrošniške organizacije tudi skrbi, da TikTok ne bo ustavil profiliranja in ciljanja otrok s prilagojenim oglaševanjem. Kot poudarjajo, je to je v nasprotju s 5 načeli oglaševanja otrokom, ki so jih prejšnji teden sprejeli organi za varstvo podatkov in potrošnikov.
Zato ponovno pozivamo oblasti, naj pozorno spremljajo dejavnosti TikToka in sprejmejo nacionalne izvršilne ukrepe, če zaveze ne bodo izpolnjene. To ne sme biti konec zgodbe. ZPS bo tako ponovno poslal poziv Informacijskemu pooblaščencu in Tržnemu inšpektoratu RS.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.