ZPS ob svetovnem dnevu telekomunikacij in informacijske družbe

17. maj 2024

Elektronske komunikacije
ZPS ob svetovnem dnevu telekomunikacij in informacijske družbe

Na Evropski komisiji in v strokovni javnosti poteka burna razprava o načinu prihodnje ureditve telekomunikacijskega trga v Evropski uniji. Telekomunikacije so v zadnjih letih postale nepogrešljiv del življenja, zato bodo morebitne spremembe lahko močno vplivale na nas, potrošnike.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Svoje videnje razvoja je Evropska komisija letos objavila v »beli knjigi« z naslovom Kako obvladati potrebe po digitalni infrastrukturi v Evropi?, ki je sprožila veliko razprav o tem, kaj bo prihodnost prinesla telekomunikacijskemu sektorju in kako naj bo ta urejen.

Zveza potrošnikov Slovenije je v razpravo aktivno vključena, tako na lokalni ravni kot prek Evropske potrošniške organizacije BEUC. Potem ko je BEUC že izrazil zaskrbljenost nad nekaterimi predvidenimi vidiki ureditve telekomunikacijskih omrežij prihodnosti, se je ZPS v četrtek pridružila skupni izjavi 18 civilnih organizacij iz vse Evrope, ki so jo poslali Evropski komisiji.

V izjavi izražajo zaskrbljenost zaradi odsotnosti upoštevanja potrošnikovih potreb v beli knjigi, še zlasti pa jih skrbita možno poslabšanje konkurenčnosti majhnih ponudnikov in tveganje, da izgubimo nevtralnost omrežij. Kritično je predvsem nameravano odpravljanje obveznosti za nekdanje monopolne operaterje, da morajo svoje omrežje pod enakimi pogoji odpreti vsem operaterjem, kar bi omejilo razpoložljivost cenovno dostopnih možnosti za potrošnike.

V izjavi so podpisniki ponovno izpostavili nevarnost uvedbe pristojbin za uporabo omrežja, kar bi pripeljalo do izgube njihove nevtralnosti. V beli knjigi je ta scenarij omenjen kljub dejstvu, da je organ evropskih regulatorjev za evropske komunikacije BEREC večkrat izjavil, da na trgu medsebojnega povezovanja IP ne zaznavajo težav in pomanjkljivosti, ki bi zahtevale uvedbo takšnega ukrepa.

Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije ob dnevu telekomunikacij poudarja, da bi se morali zavzemati za povečanje konkurenčnosti, saj ta prinaša prednosti za potrošnike in poveča inovativnost ponudnikov. Operaterji bi se morali posvečati predvsem izboljševanju ponudbe lastnih storitev, vse druge storitve in sčasoma tudi infrastruktura pa bi morale biti dostopne na trgu za vse pod enakimi pogoji.

Spodaj prilagamo skupno izjavo s pomisleki glede bele knjige v originalni in prevedeni različici, tukaj pa skupni poziv potrošniške organizacije BEUC in Evropskega združenja za konkurenčne telekomunikacije ECTA (v angleščini) namestniku stalnega predstavnika Belgije v Evropski uniji.

Skupna izjava potrošniških organizacij (slovenski jezik, PDF)

Skupna izjava potrošniških organizacij (angleški jezik, PDF)

Spomnimo, da sta VZMD in ZPS vložila tožbo proti štirim velikim slovenskim operaterjem – Pridružite se!

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju