Vprašanja potrošnikov in odgovori ZPS: kako iz počitniške zagate?

3. avgust 2023

Turizem in potovanja
Vprašanja potrošnikov in odgovori ZPS: kako iz počitniške zagate?

V reviji ZPStest in na naši spletni strani lahko v rubriki Aktualne vsebine in podrubriki Odgovori na vprašanja potrošnikov najdete odgovore na številna vprašanja, ki nam jih zastavljajo potrošniki. Kadar iščete nasvet, je to zagotovo pravi naslov. Tudi poleti se nemalokrat zgodi, da se počitnice sprevržejo v slabo izkušnjo, ko na primer nismo zadovoljni s storitvijo ali namestitvijo, ki smo jo plačali.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Odpadel strokovno voden ogled muzeja

Vprašanje potrošnice: Za podaljšan vikend sem z agencijo odpotovala v Italijo. Potovanje sem rezervirala prek agencije. Veselila sem se predvsem strokovno vodenega ogleda muzejev. A muzeja, ki je bil na programu zame najbolj pomemben, nam ni uspelo obiskati, saj takrat, ko je bil na urniku potovanja, sploh ni bil odprt. Kako pristopim k reševanju situacije, kaj predlagate?

Odgovor ZPS: Agencija je dolžna izpolniti vse, kar oglašuje v svojih prospektih, katalogih ali kar vam predstavi njen predstavnik v prostorih turistične agencije. Če tega ne stori, je potrošnik upravičen do sorazmernega znižanja cene plačanega aranžmaja in povrnitve morebitne škode.

# Celoten odgovor najdete tukaj.

Cena potovanja se je zvišala

Vprašanje potrošnice: Prek agencije sem zase in za družino rezervirala počitnice v Grčiji. Nekaj dni pred odhodom so me obvestili, da se je cena potovanja zvišala in da moram doplačati razliko, pri čemer mi niso ponudili možnosti odstopa od pogodbe. Ali sem res dolžna plačati zvišanje cene? Kakšne so moje možnosti?

Odgovor ZPS: Potrošniki morajo biti pred sklenitvijo pogodbe o paketnem potovanju seznanjeni s skupno ceno turističnega paketa. Dobiti morajo tudi informacijo o morebitnih dodatnih stroških, ki jih bodo še morali plačati, kadar teh stroškov ni mogoče razumno izračunati pred sklenitvijo pogodbe. Potrošnikom zato svetujemo, da pred sklenitvijo pogodbe to natančno preberejo, prav tako splošne pogoje agencije.

# Celoten odgovor najdete tukaj.

Odpoved potovanja zaradi bolezni

Vprašanje potrošnika: V lastni režiji smo rezervirali družinsko potovanje v London, vendar so tik pred odhodom otroci zboleli, zato se ga nismo mogli udeležiti. Ali imam kakšno možnost, da dobim denar nazaj?

Odgovor ZPS: Pri odpovedi potovanj je vedno treba upoštevati določila pogodbe, ki ste jo sklenili ob nakupu določene turistične storitve (npr. nočitve), ali določila splošnih pogojev, ki so pri ponudniku veljali ob nakupu. Če ponudnik ponuja brezplačno odpoved, morate preveriti, koliko časa pred začetkom storitve je treba sporočiti odpoved storitve in do kolikšnega povračila ste v tem primeru upravičeni.

# Celoten odgovor najdete tukaj.

Izguba prtljage

Vprašanje potrošnice: Ko sem se vračala s potovanja po Italiji, je nizkocenovni prevoznik izgubil mojo prtljago. Dogodek sem letalski družbi prijavila že na licu mesta, zdaj že dva tedna čakam, prtljage pa še niso našli. Kaj lahko storim?

Odgovor ZPS: Prtljaga se šteje za izgubljeno, če prevoznik prizna izgubo prtljage ali če ta ne prispe v 21 dneh od takrat, ko bi sicer morala prispeti. Za izgubo je odgovoren prevoznik, potnik pa je upravičen do odškodnine. Izgubo prtljage morate prijaviti takoj, torej že na letališču na okencu »lost & found«.

# Celoten odgovor najdete tukaj.

Zamuda letala

Vprašanje potrošnika: Rezerviral sem let v Neapelj. Moj let je pet ur zamujal. Ali mi pripada odškodnina in v kakšni višini ? Nismo bili obveščeni, da bi zamuda nastala zaradi izrednih razmer. Ali naj poskusim zahtevati odškodnino od letalske družbe?

Odgovor ZPS: Pravice letalskih potnikov so v primeru zamude leta urejene v Uredbi št. 261/20041. Ta se uporablja za potnike, ki odhajajo z letališča države članice EU, dodatno pa tudi za potnike, ki odhajajo z letališča tretje države in so namenjeni na letališče države članice EU, kadar ta let zagotavlja letalski prevoznik s sedežem v EU.

# Celoten odgovor najdete tukaj.

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju