Vihar v kozarcu vode iz pipe
11. julij 2024
Te dni se nam na Zvezi potrošnikov dogaja nekaj, kar je zelo značilno za današnji čas, a nas je kljub temu nekoliko presenetilo. Na našo kampanjo Kozarec vode iz pipe, prosim! smo prejeli plaz negativnih odzivov na družbenih omrežjih. Očitajo nam, da se zavzemamo za to, da naj bo vse brezplačno in da želimo gostince obremeniti z nesorazmernimi stroški.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Številni se celo trudijo, da bi nas stlačili v ta ali oni politični paket. Dejstvo je, da ne spadamo v nobenega od njih, saj kot potrošniška organizacija ne delujemo neodvisno le od proizvajalcev in trgovcev, ampak tudi od politike.
Tisti, ki nas spremljajo, dobro vedo, da je naša kampanja logično nadaljevanje številnih drugih pobud in kampanj, med drugim Veš, kaj ješ in Veš, kaj piješ. Že dalj časa se namreč zavzemamo tudi za namestitev pitnikov in zmanjšanja porabe predpakirane vode, katere okoljski odtis je vsaj 1400-krat večji kot odtis vode iz pipe. Predvsem se bodo v naši kampanji prepoznali tudi številni obiskovalci zdravilišč, ki so se na nas obrnili v preteklih mesecih.
Stroški za gostince – poglejmo nekaj dejstev
- Za približno dva evra lahko dobite v restavraciji pollitrsko plastenko vode.
- Za enak znesek dobite skoraj 900 litrov vode iz pipe.
- Glede na takšno razmerje cen strošek gostincev za npr. kozarec vode iz pipe najbrž ne bi bil tako visok, kot nam nekateri očitajo na družbenih omrežjih.
Seveda zgoraj nismo upoštevali:
- da mora nekdo to vodo postreči,
- da je treba vrče vode in kozarce pomiti, kar predstavlja strošek dela, vode, čistil in energije,
- da je treba morebitne plastične ali kartonske kozarce zavreči, kar tudi predstavlja odpadek.
Če upoštevamo vse to, je vprašanje, za koliko bi bili stroški višji od siceršnjih, ki jih imajo gostinci v primeru, da ne strežejo vode iz pipe ob hrani in drugi pijači in da lahko zaračunajo več marže za vodo iz plastenk ali steklenic.
Poleg tega je dejstvo, da natakarji v vsakem primeru strežejo goste, ki so naročili obrok, da je treba kozarce in drugo posodo v vsakem primeru pomivati itd., zato stroški brezplačne vode iz pipe ne morejo biti usodno visoki. Verjamemo tudi, da za gostince v tej zgodbi obstajajo določene koristi, ki morda lahko odtehtajo te stroške.
Priznamo: nismo pričakovali, da bo naša kampanja, ki v osnovi za potrošnike nosi pozitivno sporočilo in izpostavlja tudi eno od prednosti naše čudovite (zelene) dežele, tako zelo zmotila.
O čem komentatorji ne pišejo?
Naša kampanja govori o kozarcu ali vrču vode iz pipe, ki ga nekdo naroči ob naročilu obroka ali/in druge pijače (npr. kave). Torej gost ni prišel le na brezplačen kozarec vode. Številni komentatorji tega ne upoštevajo.
Da bi gostinci s to preprosto gesto, prijazno do ljudi in do okolja, postavili zgled gostoljubnosti in ozaveščenosti, ne komentira nihče.
Prav tako nihče ne komentira, da bi to verjetno pripomoglo k večji prodaji njihove preostale ponudbe in storitev ali pa vsaj k promociji, tudi Slovenije kot trajnostne turistične destinacije, kjer je voda iz pipe kakovostna, strošek zanjo pa je zato lahko naložba v zadovoljstvo gostov (ki je samo po sebi najboljša turistična promocija).
Komentatorji tudi niso pozorni na našo ugotovitev, da mora posameznik v nekaterih zdraviliščih povedati, da jemlje zdravila, da mu pripada brezplačen kozarec vode.
Še naprej vas vabimo, da oddate podpis podpore.
Preberite tudi argumente, ki smo jih povzeli v spremljevalnem članku.
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.