Velike razlike med modeli znotraj znamk

21. januar 2019

Avto in oprema za avto
Velike razlike med modeli znotraj znamk

Raziskava britanske potrošniške organizacije Which? o zanesljivosti avtomobilov.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Britanska potrošniška organizacija Which? že vrsto let izvaja obsežno raziskavo o zanesljivosti avtomobilov. Raziskava, v kateri je lani sodelovalo več kot 43.000 lastnikov avtomobilov, ki so podali oceno zanesljivosti za 51.127 različnih vozil, je pokazala nekaj zanimivih premikov – nekaterim znamkam v prid, drugim v minus. Pomembno je, da se potrošniki zavedajo, da je zanesljivost posameznih avtomobilov po starosti lahko precej različna, hkrati pa prihaja do velikih razlik znotraj samih avtomobilskih znamk. Zanesljivosti enega modela torej ne moremo prenesti na vse modele isti znamke.

favicon Preverite: Podrobna preglednica z ocenami zanesljivosti avtomobilov

"Britanski kolegi so zbrali dovolj odgovorov za prikaz zanesljivosti 36 znamk in skoraj 300 modelov. Ocene so razdelili v dve starostni kategoriji, v prvi so avtomobili, stari do tri leta, v drugi pa od tri do osem let. Razlike med obema kategorijama so pri nekaterih znamkah zelo očitne," je pojasnil način kategoriziranja Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodal:

nz181

Najvišjo oceno, pet zvezdic, so v obeh starostnih kategorijah dobile samo tri japonske znamke, osem jih ima po štiri zvezdice, kar pomeni, da je preostalih 25 znamk v vsaj eni starostni kategoriji dobilo le tri zvezdice ali manj. Petzvezdična ocena ne pomeni samo, da je verjetnost, da bo šlo kaj narobe, majhna, ampak tudi, da napake niso resne, popravilo pa ne dolgotrajno ali drago. Na drugi strani so avtomobili z najslabšo oceno zanesljivosti dovzetni za večje napake, denimo na vzmetenju ali izpušnem sistemu, katerih je popravilo drago.

ns181

Statistika na tako velikem vzorcu je lahko koristen pokazatelj potrošnikom, kateri rabljeni avtomobil jim bo bolj verjetno povzročal težave in stroške med uporabo. Udeleženci v raziskavi odgovarjajo na številna vprašanja in nanizajo vrsto podatkov, iz katerih nato nastane ocena za posamezen model in znamko.

Dobra informacija za potrošnike je, če se zanesljivost novejših avtomobilov izboljša, hkrati pa razlike med posameznimi letniki lahko pokažejo tudi na sistemsko težavo, s katero se je v določenem času ubadala avtomobilska tovarna, poudarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju