Ustavimo pogodbene elektro šoke - vložena skoraj 200-milijonska kolektivna odškodninska tožba proti družbi GEN-I
22. oktober 2025
Zveza potrošnikov Slovenije je 16. oktobra 2025 vložila na Okrožno sodišče v Ljubljani skoraj 200-milijonsko kolektivno odškodninsko tožbo proti družbi GEN-I, d.o.o. zaradi nezakonitih enostranskih dvigov cen električne energije gospodinjskim odjemalcem, ki jih je GEN-I izvajal v obdobju od vključno 1. avgusta 2022 dalje. Tožba je vložena v imenu vseh gospodinjstev, ki so zaradi teh dvigov plačevala višje račune za električno energijo.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
ZPS vse potrošnike vabi, da izkažejo podporo in se evidentirajo prek spletnega obrazca.
Zahtevek v višini skoraj 200 milijonov evrov
ZPS v tožbi zahteva, da GEN-I potrošnikom povrne razliko med pogodbeno dogovorjeno ceno elektrike in dejansko zaračunano višjo ceno, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
Po neodvisni ekonomski analizi, ki jo je pripravil prof. dr. Jože P. Damijan, skupna škoda, ki so jo utrpela gospodinjstva zaradi nezakonitih podražitev GEN-I, znaša 193.424.759,00 EUR.
Po oceni ZPS je v Sloveniji več kot 300.000 odjemalcev, ki jih je GEN-I prizadel z enostranskimi podražitvami električne energije v obdobju od 1. avgusta 2022 dalje. Povprečen znesek odškodnine na posameznega gospodinjskega odjemalca tako znaša približno 600 EUR.
Močna podpora potrošnikov
ZPS je že v fazi pred začetkom postopka prejela izjemno podporo potrošnikov – več kot 1300 posameznikov je prek spletnega obrazca aktivno podprlo vložitev kolektivne tožbe. Njihova podpora potrjuje velik interes potrošnikov, da se odpravijo nepoštene prakse na energetskem trgu in uveljavi odgovornost največjega slovenskega dobavitelja električne energije.
Sodelovanje strokovnih partnerjev
ZPS v postopku sodeluje z Odvetniško pisarno Jereb d.o.o., ki ZPS zastopa in svetuje v vseh fazah postopka ter je tudi pripravila celotno tožbo. Odvetniška pisarna svojih storitev ZPS ne zaračunava, v primeru uspeha pa je upravičena do 10 % prisojenega zneska.
Za kritje vseh ostalih stroškov postopka ZPS sodeluje s češko družbo LitFin, specializirano za financiranje pravdnih postopkov. LitFin zagotavlja financiranje v višini 330.000 EUR, s čimer prevzema tudi tveganje morebitnega neuspeha postopka. V primeru uspeha je LitFin upravičen do 10 % premije od vseh izplačanih odškodnin.
ZPS se je namenoma odločila za neodvisnega mednarodnega financerja, ki nima nobenih povezav z GEN-I, drugimi energetskimi podjetji in slovenskim politično-gospodarskim prostorom.
Brez finančnih tveganj za potrošnike
Z izbranim modelom financiranja ZPS potrošnikom omogoča učinkovito kolektivno varstvo brez kakršnihkoli finančnih tveganj. V primeru neuspeha stroške postopka v celoti nosita LitFin in Odvetniška pisarna Jereb d.o.o., potrošniki pa ne tvegajo ničesar.
Več informacij o kolektivni tožbi
Sistem izključitve (opt-out)
ZPS je predlagala, da se postopek vodi po sistemu izključitve (ti. "opt-out"), kar pomeni, da so v tožbo vključeni vsi oškodovani potrošniki, razen tistih, ki bodo izrecno izjavili, da se iz postopka izključujejo in želijo pravico uveljavljati samostojno.
V tej fazi postopka potrošnikom ni treba storiti ničesar – avtomatično so zajeti v tožbo. Kljub temu ZPS vse potrošnike vabi, da izkažejo podporo in se evidentirajo prek spletnega obrazca. S tem bodo pomembno prispevali k prizadevanjem ZPS za pravično rešitev in varstvo interesov vseh oškodovanih.Naslednji koraki
Sodišče mora v roku 30 dni vročiti tožbo družbi GEN-I, ki bo nato imela 30 dni časa za odgovor – vendar le glede pogojev za odobritev kolektivne tožbe.
O vseh nadaljnjih korakih in odločitvah sodišča bo ZPS redno obveščala vse prijavljene potrošnike in širšo javnost.
Objava vsebine tožbe
ZPS se je odločila, da bo celotno vsebino tožbe objavila po tem, ko jo bo GEN-I uradno prejel od sodišča.
Opozorilo tudi ostalim dobaviteljem
ZPS poudarja, da naj bo predmetna kolektivna tožba opozorilo tudi vsem ostalim slovenskim dobaviteljem električne energije, ki izvajajo enake ali podobne prakse enostranskega spreminjanja cen.
ZPS pričakuje, da bodo podjetja v prihodnje poslovala pregledno, spoštovala potrošniško zakonodajo in pogodbe izvajala v skladu z načelom poštenosti, saj je cilj ZPS predvsem preprečiti ponavljanje podobnih ravnanj in zagotoviti večjo pravno varnost potrošnikov.
Ustavimo pogodbene elektro šoke! - kolektivna tožba zoper GEN-I
Se vam je že zgodilo, da ste od dobavitelja električne energije prejeli obvestilo, da bo zvišal ceno? Kaj o tem piše v njihovih splošnih pogojih? Ker v njih ni jasnih določil o razlogih in načinih spreminjanja cen, so takšne spremembe cen enostran...
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.