Tudi starejši lahko izkoristijo prednosti delitvene ekonomije

21. november 2019

Trajnostna potrošnja
Tudi starejši lahko izkoristijo prednosti delitvene ekonomije

Razvoj programa usposabljanja za povečanje trajnostne skupne potrošnje starejših. Evropa se stara, zelo hitro pa se spreminja tudi starostna struktura. Slovenija ni izjema. Družba postaja dolgoživa, pričakovana življenjska doba se podaljšuje, delež starejših od 65 let pa narašča.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Spremembam v demografski podobi se moramo prilagoditi zdaj, tudi s pomočjo projektov, ki jih omogoča EU. Projekt COL-SUMERS, je prav to, saj bo s ciljem povečanja kompetenc starejših o tem, kako izkoristiti delitveno ekonomijo pripravil inovativne programe usposabljanja v okviru partnerstva sedmih organizacij iz Romunije, Bolgarije, Grčije, Španije in Slovenije.

Komisija in Evropski svet priznavata, da vpliv demografskega staranja na evropske socialne modele zahteva odločen odziv, saj se število starejših hitro povečuje. Do leta 2020 bodo 103 milijoni prebivalcev EU starejši od 65 let, starejših od 80 let pa bo 30 milijonov (GD ECFIN / Poročilo o staranju 2012).

S staranjem prebivalstva pa se povečujejo tudi tveganja socialne izključenosti med prebivalci EU – to so tisti, ki si zaradi vedno večje zapletenosti trga in zato, ker morda nimajo ne možnosti ne sposobnosti obvladovanja digitalnega okolja, ne morejo privoščiti osnovnih dobrin in storitev, z dvigom starosti prebivalcev EU pa narašča tudi tveganje za revščino, ki je še večje med ženskami.

Delitvena ekonomija vstopa v naše domove
Po vsem svetu narašča uporaba tehnoloških omrežij, tudi pri povsem vsakdanjih aktivnostih, kot so nakupi, plačila položnic… in tudi priložnosti za najem, izposojo, izmenjavo, menjavo ali skupno rabo izdelkov v prej nepredstavljivem obsegu. Širjenje platform delitvene ekonomije povečuje njeno ponudbo, saj več kot polovica vseh državljanov EU ve za delitveno ekonomijo, eden od šestih pa jo že uporablja (Euro-barometer, 2016).

Colsumers delitveno ekonomijo predstavlja starejšim
"Zavedamo se, da je navade težko spreminjati. A zakaj kakšne navade ne bi spremenili, če lahko zaradi tega lažje živimo? Starejšim želimo predstaviti model CC in jih motivirati k uporabi, in sicer prek nazorne predstavitve prednosti, ki jih tak način prinaša v njihov vsakdan," je poudarila Urša Šmid Božičevič, vodja projekta Colsumers za Slovenijo in dodala: "Razlike v digitalni pismenosti starejših so velike. Medtem, ko je nekaterim uporaba pametne tablice in telefona v zabavo, za druge predstavlja (pre)velik izziv in strah.

Zato smo se v okviru projekta odločili za predstavitev platforme Prevozi.org, ki so kombinacija digitalne in klasične ponudbe, saj uporabnik po izbiri prevoza ponudnika pokliče in tako z njim vzpostavi osebni stik, kar je za številne starejše uporabnike ključno."

Pri ZPS smo izvedli že dve delavnici, odzivi udeležencev pa so pozitivni, saj jim tovrstne storitve odpirajo vrata do novih storitev, druženja in s tem do bolj polnega in kakovostnega preživljanja prostega časa. Delitvena ekonomija omogoča večjo družbena povezanost, med udeleženci se tkejo osebni odnosi, ki jih povezujejo v interesne skupnosti.

Gre sicer za novo besedno zvezo, ki marsikomu morda ne pomeni nič, a delitvena ekonomija je del nas že dolgo – delimo si knjige v knjižnicah, si sosedsko pomagamo … Digitalizacija pa nam odpira nove možnosti sodelovanja in delitve – predmetov, storitev in našega časa.

Partnerstvo Colsumers sestavljajo: Center za trajnostne politike Ecopolis (Ecopolis) - Romunija, Inštitut za razvoj podjetništva - Grčija, Mediteranski inštitut za trajnostni razvoj (Imedes) - Španija, ZPS - Zveza potrošnikov Slovenije - Slovenija, Avacu - Potrošniki in Združenje uporabnikov Valencia - Španija, InfoCons - Asociație pentru Protecția Consumatorilor - Romunija, Bolgarsko nacionalno združenje aktivni potrošniki - Bolgarija

Več informacij o projektu: www.col-sumers.eu in www.zps.si, ali pokličite 01 474 06 08.

LogoErasmus1Projekt financira Evropska komisija v okviru Erasmus+ programa

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju