Tožba v kampanji Zveze potrošnikov Slovenije PreVWara vložena

9. april 2018

Avto in oprema za avto
Tožba v kampanji Zveze potrošnikov Slovenije PreVWara vložena

Družba Financialright GmbH je 29. marca 2018 vložila tožbo proti koncernu Volkswagen AG, s katero uveljavlja odškodninske zahtevke 6.024 slovenskih potrošnikov, ki so kupili ali z lizingom najeli vozila koncerna Volkswagen, udeležena v t.i. dizelskem škandalu. Gre za vozila znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, izdelana med leti 2007 in 2015, v katera so vgradili sisteme za prirejanje meritev količine izpustov dušikovih oksidov (NOx). Po svetu je bilo skupno prodanih več kot 11 milijonov takšnih vozil.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Ker Volkswagen že ves čas odklanja kakršnokoli plačilo odškodnin prevaranim evropskim potrošnikom, je bilo potrebno zahtevke uveljavljati sodno. Zato se je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) tako kot nekatere druge potrošniške organizacije, članice Evropske potrošniške organizacije BEUC, odločila za sodelovanje z družbo Financialright GmbH, kar slovenskim potrošnikom omogoča, da preko sodišča brez prevzemanja tveganja terjajo plačilo odškodnin.

ZPS in Financialright GmbH sta v septembru 2017 začela s kampanjo PreVWara, v kateri sta slovenske potrošnike povabila k sodelovanju v tožbi proti koncernu Volkswagen. Do začetka januarja 2018 se je v kampanjo prijavilo kar 6.500 potrošnikov, kar je v evropskem merilu, glede na skupno število vseh oškodovanih kupcev v Sloveniji, edinstven uspeh.

Po prijavi so morali potrošniki predložiti vse potrebne dokumente, s katerimi bodo na sodišču lahko dokazovali utemeljenost njihovih odškodninskih zahtevkov. Po pravnem pregledu dokumentov in potrditvi utemeljenosti posameznih zahtevkov, so potrošniki lahko svojo terjatev s pogodbo prenesli na družbo Financialright GmbH, s čimer je ta družba formalno postala imetnica terjatev.

Obenem se je družba Financialright GmbH pod določenimi pogoji zavezala, da bo za te terjatve vložila tožbo in nosila vse stroške postopka. V primeru neuspeha potrošniki ne bodo nosili nobenih stroškov, medtem ko si bo v primeru uspeha družba Financialright GmbH zadržala del, a ne več kot 35% prisojenega in izterjanega zneska.

Tožba je bila vložena pri Okrožnem sodišču v Braunschweigu, Nemčija, ki je glede na sedež koncerna Volkswagen AG pristojno za odločanje, v postopku pa bodo morali uporabiti slovensko materialno pravo. Kot lokalni partner pri kampanji je sodelovala tudi Odvetniška družba Kavčič, Bračun in partnerji iz Ljubljane, ki je nudila tudi pomoč pri pripravi tožbenega zahtevka.

Vlogo vodilne odvetniške družbe, ki zastopa tožnika na sodišču v Nemčiji, ima v postopku družba Hausfeld Rechtsanwälte LLP. Pri tožbi, vloženi 29. marca 2018, gre že za tretjo takšno tožbo v skupini tožb, ki jih je za uveljavitev pravic evropskih potrošnikov proti koncernu Volkswagen AG, vložila družba Financialright GmbH.

Prvo tožbo je vložila 6. novembra 2017 in v njej uveljavljala več kot 15.374 zahtevkov nemških potrošnikov. Z drugo tožbo pa je uveljavljala več kot 2.000 zahtevkov oškodovanih švicarskih potrošnikov proti koncernu Volkswagen AG. V Švici so projekt organizirali in izpeljali v tesnem sodelovanju s potrošniško organizacijo iz francosko govorečega dela Švice Fédération Romande des Consommateurs (FRC), prav tako članice organizacije BEUC.

Glede na dosedanje številne razsodbe nemških sodišč v zvezi z zahtevki proti Volkswagnu pri ZPS verjamejo, da imajo tudi slovenski potrošniki, ki so se pridružili kampanji PreVWara in v imenu katerih je financialright GmbH vložil tožbo, možnosti, da si lahko obetajo pozitiven izid postopka.

Več info o kampanji PreVWara najdete na www.zps.si in na www.prevwara.si.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju