Telekomunikacijske operaterje pozivamo k sklenitvi dogovora, da v času pogodbene vezave ne bodo spremenili pogodbenih pogojev in cene!
2. oktober 2019
Kar je bilo pred leti prej izjema kot pravilo, je danes stalna praksa – telekomunikacijski operaterji potrošnikom v obdobju vezave spreminjajo vsebino pogodbeno dogovorjenih pogojev, tudi cene naročnin. Na ZPS se zato sprašujemo, ali operater, ki je pripravil pogodbo, res ne ve, da je ne bo mogel spoštovati v času trajanja vezave, ali pa gre za prodajno taktiko: privabiti potrošnika z ugodno ceno, privlačno ponudbo, nato pa jo – v času trajanja vezave – spremeniti. Potrošniki so v spletni anketi ZPS potrdili, da se večina (63 %) za vezavo ne bi odločila, če bi vedela, da lahko operater spremeni ceno/vsebino paketa tudi v času trajanja vezave.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Potrošnik ob spremembi pogojev operaterja lahko prekine pogodbeno vezavo, toda za kakšno ceno? Če potrošnik pred potekom obdobja vezave – zaradi spremenjenih pogojev operaterja – odstopi od pogodbe, operater od njega zahteva vračilo vseh ugodnosti, ki jih je do trenutka odstopa prejel, npr. v obliki popusta na mesečno naročnino.
Na ZPS smo prepričani, da gre za nepošteno poslovno prakso operaterjev, ki jo želimo spremeniti. "Sedaj je pravi trenutek, saj so v pripravi spremembe ZEKom," je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala: "Problematiko neenakopravnosti v pogodbenem razmerju, ki jo je treba odpraviti in zaščiti interese potrošnikov, naročnikov telekomunikacijskih storitev, bomo predstavili tako telekomunikacijskim operaterjem kot pristojnemu ministrstvu in regulatorju."
"Prizadevanja ZPS podpirata tudi Evropska potrošniška organizacija BEUC in Evropska komisija, ki izvedbo projekta tudi finančno podpirata," je ob tej priložnosti povedala Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala: "Glede na razmere na trgu je očitno, da je vezava, ki potrošnikom pogosto omogoča nakup mobilnega telefona po nižji ceni, postala korektor (pre)visokih cen le teh. Žal na trgu niso osamljeni niti tako skrajni primeri, kot je sprememba cene naročnine za dve leti že prvi mesec po podpisu pogodbe."
Vezava mora veljati za obe strani
Telekomunikacijski operaterji ponujajo ugodne ponudbe, če se potrošniki vežejo za 12 ali 24 mesecev, predvsem zadnje tudi najbolj aktivno oglašujejo. V zameno za vezavo ponujajo popuste pri naročnini, cenejšo opremo ali cenejše naprave (pametni telefon ali drugo opremo…), zato potrošnik pričakuje, da mu operater v zameno za dveletno zvestobo ponuja ugodnejše pogoje, tudi ceno.
Na ZPS smo prepričani, da enostranska sprememba pogodbenih pogojev ni sprejemljiva in da so pogodbene stranke zavezane izpolniti svoje obveznosti tako, kot je bilo dogovorjeno ob sklenitvi pogodbe – vezava je VEZAVA ZA OBA, tudi za telekomunikacijskega operaterja. K podpori vabimo tudi potrošnike – ti lahko s podpisom peticije VEZAVA ZA OBA sporočijo telekomunikacijskim operaterjem, da se mora njihova nepoštena poslovna praksa končati.
"Marsikateri potrošnik ob obvestilu operaterja nekaj mesecev po podpisu pogodbe o vezavi, da se bo cena paketa zvišala za dva evra, na primer, niti ne ukrepa, saj ne želi ponovno pregledovati vseh ponudb in se ukvarjati z menjavo operaterja. Ko ta po določenem obdobju spremeni še programsko shemo, na primer, pa se odloči za menjavo, a ga na zadnjem računu preseneti visok znesek za vračilo prejetih ugodnosti, ki ga od njega terja operater," pojasnjuje Matjaž Jakin, vodja svetovalne pisarne na ZPS.
Matjaž Jakin, vodja svetovalne pisarne na ZPS: "Na ZPS vztrajamo, da morata dogovore spoštovati obe strani."
Potrošniki 'utrujeni' od menjav
"Potrošniki vedno redkeje menjajo telekomunikacijskega operaterja. Iz četrtletnih poročil, ki jih objavlja AKOS, je razvidno, da se je število prenosov mobilni telefonskih številk s skoraj 65.000 v 2. četrtletju 2016 v zadnjem obdobju zmanjšalo za več kot polovico, tako da jih je bilo v letošnjem prvem četrtletju samo še nekaj več kot 31.000," je povedal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Ob tem Boštjan Okorn navaja tudi rezultate spletne ankete ZPS: kar 63 % anketirancev, ki je odgovorilo na anketno vprašanje o vezavi, se namreč ne bi odločilo za pogodbo z vezavo, če bi vedeli, da lahko operater v času vezave spremeni ceno in/ali pogoje, še več potrošnikov, ki je odgovorilo na anketni vprašalnik, pa meni, da je nesprejemljivo, da operater v času vezave spremeni bodisi vsebino (87 %) bodisi ceno paketa (94 %).
Trenutne razmere na trgu postavljajo potrošnika v izrazito podrejeni položaj. Medtem ko ima telekomunikacijski operater proste roke pri spremembah pogojev in cen, je potrošnik kaznovan, če se ne strinja s spremembo bistvenih sestavin pogodbe, zaradi katerih se je sploh odločil za vezavo pri operaterju.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.