Telekom Slovenije zavrnil poziv Zveze potrošnikov Slovenije v zadevi ADSL-ISDN

18. maj 2023

Internet in platforme
Telekom Slovenije zavrnil poziv Zveze potrošnikov Slovenije v zadevi ADSL-ISDN

Od potrošnikov - tožnikov po umiku tožbe v zadevi ADSL-ISDN Telekom vztraja še pri povračilu njihovih stroškov zastopanja.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Naj spomnimo

  • Potrošniki so od decembra 2002 do septembra 2005 za priključitev na hitrejšo povezavo v internet (ADSL) morali plačati tudi priključek (in naročnino) na ISDN.
  • Agencija za varstvo konkurence (AVK) je v odločbi, izdani leta 2013, ugotovila, da je Telekom oškodoval potrošnike, ker je pogojeval priključitev širokopasovnega internetnega dostopa ADSL s predhodnim zakupom telefonskega priključka ISDN, čeprav to tehnično ni bilo nujno in ga potrošniki niso potrebovali.
  • Telekom Slovenije je na odločbo AVK vložil na Vrhovno sodišče zahtevo za revizijo.
  • Ta odločba je bila razveljavljena novembra 2015, AVK pa je  po skoraj dvajsetih letih postopek zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi dokončno ustavila.

Ker je zaradi izredno dolgega postopka na AVK grozilo zastaranje zahtevkov za povračilo škode, smo na ZPS z namenom, da oškodovanim potrošnikom ne bi bilo treba vlagati tožb, pozvali Telekom Slovenije, naj pri notarju deponira izjavo, da bo oškodovanim potrošnikom plačal odškodnino v višini priključnine 105,20 evra, če bo Vrhovno sodišče zavrnilo njegovo zahtevo za revizijo.

Telekom Slovenije  predloga ZPS ni sprejel. Ker leta 2015 še ni obstajala zakonodaja za kolektivno uveljavljanje zahtevkov potrošnikov, je bila edina možnost vlaganje individualnih tožb.

Če bi Telekom Slovenije podal predlagano izjavo, potrošniki pred odločitvijo Vrhovnega sodišča, ki je v nadaljevanju povzročila razveljavitev odločbe AVK, ne bi vložili tožb in stroški postopka ne bi nastali niti potrošnikom niti Telekomu Slovenije.

Vendar Telekom Slovenije tega dejstva ne upošteva in kljub našemu nedavnemu pozivu vztraja pri izterjavi vseh stroškov, povezanih s tožbami potrošnikov.

Odgovor o stroških je torej že drugi negativen odgovor Telekoma Slovenije potrošnikom v primeru vezave ADSL-ISDN. Vztrajanje na zahtevi za povrnitev vseh stroškov postopka z vidika potrošnika dejansko pomeni »kaznovanje« v višini 300 do 400 evrov vseh, ki so se odločili za tožbo.

Zakaj dvomimo v učinkovito zaščito potrošnikov s strani uradnih inštitucij?

  1. Postopek AVK je trajal skoraj 20 let.
  2. AVK po ustavitvenem sklepu zaradi pomanjkanja dokazov pojasnjuje, da njihova odločitev v teoriji ne omejuje potrošnikov ter da lahko na sodišču nadaljujejo s postopki in sami dokažejo kršitev konkurenčnih pravil. Kljub temu, da to ni uspelo strokovnjakom na AVK.
  3. Podjetje v večinski lasti države vztraja na povrnitvi vseh stroškov sodnega postopka, ki jih sploh ne bi bilo, če bi se že v letu 2015, ko je grozilo zastaranje, odzval na poziv ZPS naj pri notarju deponira izjavo, da bo oškodovanim potrošnikom plačal odškodnino v višini priključnine 105,20 evra, če bo Vrhovno sodišče zavrnilo njegovo zahtevo za revizijo.
  4. V bitki z velikimi podjetji in gospodarskimi sistemi proaktivnost nevladne potrošniške organizacije žal ne more nadomestiti učinkovitega delovanja uradnih inštitucij  kot je AVK.
  5. Primer razreševanja  Zadeve  vezave ADSL in ISDN, odnos in ravnanje Telekoma, pred dvema desetletjema in danes, bi moral biti resno opozorilo, da je za učinkovito delovanje tržnega gospodarstva potrebno učinkovito delovanje  in ukrepanje inštitucij, ki morajo ustrezno  zaščititi najšibkejši člen tržnega gospodarstva – potrošnike.

Odgovor Telekoma Slovenije na predlog ZPS iz leta 2015

Odgovor Telekoma Slovenije na letošnji poziv ZPS

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju