Sistemske nepravilnosti pri osnovnem plačilnem računu: MIPOR in ZPS zahtevata ukrepanje Banke Slovenije

17. oktober 2025

Osebni računi
Sistemske nepravilnosti pri osnovnem plačilnem računu: MIPOR in ZPS zahtevata ukrepanje Banke Slovenije

Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) je Banko Slovenije pozval, naj kot pristojni nadzorni organ nemudoma preveri izvajanje zakonskih obveznosti bank glede Osnovnega plačilnega računa (OPR).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Septembrski tržni pregled MIPOR je namreč pokazal, da večina največjih bank in hranilnic v Sloveniji potrošnikom daje netočne ali zavajajoče informacije o tej osnovni bančni storitvi, v nekaterih primerih pa jim celo onemogoča odprtje računa, do katerega imajo zakonsko pravico. Ugotovitve kažejo na sistemske nepravilnosti in pomanjkljivo poznavanje osnovnega namena OPR med bančnimi uslužbenci, kar resno ogroža pravico potrošnikov do dostopa do osnovnih finančnih storitev.

Ključne ugotovitve pregleda

Le ena banka (Intesa Sanpaolo) je podala točne in popolne informacije ter dejansko omogočila oddajo vloge za odprtje OPR.

V večini drugih bank so bile informacije napačne, nepopolne ali zavajajoče, v nekaterih primerih pa so uslužbenci celo zatrjevali, da OPR sploh ne obstaja ali pa da je namenjen izključno tujcem, brezposelnim ali prejemnikom socialne pomoči.

V več bankah so potrošniki ob povpraševanju o OPR deležni neprimernega odnosa in neustrezne obravnave, kar dodatno zmanjšuje njihovo zaupanje v bančni sistem.

Kot hkrati opozarjamo na Zvezi potrošnikov Slovenije, so ugotovitve v neposrednem nasprotju z določbami Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (ZPlaSSIED), ki vsem potrošnikom v EU zagotavlja pravico do odprtja osnovnega plačilnega računa, ne glede na njihov socialni ali zaposlitveni status. Prepričani smo, da lahko Banka Slovenije z aktivnim nadzorom in usmerjenim ukrepanjem pomembno prispeva k uresničevanju cilja finančne vključenosti vseh prebivalcev, kar je tudi osnovni namen uvedbe Osnovnega plačilnega računa.

Zato poziv Banki Slovenije, da kot pristojni nadzorni organ:

  1. izvede nadzorni postopek nad bankami, ki izvajajo plačilne storitve za potrošnike,
  2. ugotovi, v kolikšni meri banke spoštujejo zakonske določbe o OPR,
  3. zahteva odpravo ugotovljenih nepravilnosti ter izobraževanje zaposlenih v bankah glede vsebine in namena OPR,
  4. zagotovi, da bodo informacije o OPR na spletnih mestih in v poslovalnicah jasne, točne in potrošnikom dostopne, kot zahteva zakonodaja.

Več informacij o pregledu je na voljo na spletni strani Potrošnikov Zoom

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Članom ZPS je na voljo vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju