Sistemske nepravilnosti pri osnovnem plačilnem računu: MIPOR in ZPS zahtevata ukrepanje Banke Slovenije
17. oktober 2025
Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) je Banko Slovenije pozval, naj kot pristojni nadzorni organ nemudoma preveri izvajanje zakonskih obveznosti bank glede Osnovnega plačilnega računa (OPR).
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Septembrski tržni pregled MIPOR je namreč pokazal, da večina največjih bank in hranilnic v Sloveniji potrošnikom daje netočne ali zavajajoče informacije o tej osnovni bančni storitvi, v nekaterih primerih pa jim celo onemogoča odprtje računa, do katerega imajo zakonsko pravico. Ugotovitve kažejo na sistemske nepravilnosti in pomanjkljivo poznavanje osnovnega namena OPR med bančnimi uslužbenci, kar resno ogroža pravico potrošnikov do dostopa do osnovnih finančnih storitev.
Ključne ugotovitve pregleda
Le ena banka (Intesa Sanpaolo) je podala točne in popolne informacije ter dejansko omogočila oddajo vloge za odprtje OPR.
V večini drugih bank so bile informacije napačne, nepopolne ali zavajajoče, v nekaterih primerih pa so uslužbenci celo zatrjevali, da OPR sploh ne obstaja ali pa da je namenjen izključno tujcem, brezposelnim ali prejemnikom socialne pomoči.
V več bankah so potrošniki ob povpraševanju o OPR deležni neprimernega odnosa in neustrezne obravnave, kar dodatno zmanjšuje njihovo zaupanje v bančni sistem.
Kot hkrati opozarjamo na Zvezi potrošnikov Slovenije, so ugotovitve v neposrednem nasprotju z določbami Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (ZPlaSSIED), ki vsem potrošnikom v EU zagotavlja pravico do odprtja osnovnega plačilnega računa, ne glede na njihov socialni ali zaposlitveni status. Prepričani smo, da lahko Banka Slovenije z aktivnim nadzorom in usmerjenim ukrepanjem pomembno prispeva k uresničevanju cilja finančne vključenosti vseh prebivalcev, kar je tudi osnovni namen uvedbe Osnovnega plačilnega računa.
Zato poziv Banki Slovenije, da kot pristojni nadzorni organ:
- izvede nadzorni postopek nad bankami, ki izvajajo plačilne storitve za potrošnike,
- ugotovi, v kolikšni meri banke spoštujejo zakonske določbe o OPR,
- zahteva odpravo ugotovljenih nepravilnosti ter izobraževanje zaposlenih v bankah glede vsebine in namena OPR,
- zagotovi, da bodo informacije o OPR na spletnih mestih in v poslovalnicah jasne, točne in potrošnikom dostopne, kot zahteva zakonodaja.
Več informacij o pregledu je na voljo na spletni strani Potrošnikov Zoom.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.