Sadni čaji z gozdnimi sadeži: Gozdnih sadežev le za vzorec (0,35% do 4 %) ali v obliki arom
15. november 2016
V pregled in pod lupo smo na Mednarodnem institutu za potrošniške raziskave tokrat vzeli osem vzorcev sadnih čajev z gozdnimi sadeži različnih proizvajalcev in trgovinskih blagovnih znamk. Pri pregledu izbranih vzorcev smo odkrili številne napake pri označevanju. Ugotovili smo, da v glavnem vsebujejo cvetove hibiskusa in plodove šipka, večinoma pa tudi jabolk, s katerim lahko opravičijo ime sadni, nikakor pa ne opravičijo imena gozdni sadeži. Gozdni sadeži, ki so predstavljeni na slikah vzorcev so po večini jagode, maline, robide in borovnice, ki pa se v čaju, če sploh, nahajajo le v izredno majhnih količinah, od 0,35% do 4 %, ali pa le v obliki arom.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Primerjalno ocenjevanje sadnih čajev z gozdnimi sadeži je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni institut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Preverite: Primerjalno ocenjevanje čajev z gozdnimi sadeži |
V večjih trgovskih centrih smo poiskali značilne predstavnike sadnih čajev, na katerih so se bohotile slike malin, jagod in borovnic ter robid. Izbrali so osem vzorcev: 1001 cvet, Gozdne skrivnosti, Matik, čarobni svet čajev, gozdni sadeži, pa MR. Perkins, gozdni sadeži in Spar, gozdni sadeži, Frank. Šumsko voće, Loyd, Forest Fruits, Podravka Šumsko voće-gozdni sadeži in Teekane, Forest Fruits.
Slikovna predstavitev vsebine na embalaži – ali zavaja?
Na embalaži večine pregledanih čajev so v glavnem gozdni sadeži: maline, jagode, robide in borovnice. Cvetovi hibiskusa, plodovi šipka in jabolk na veliki večini slik niso prikazani, čeprav so med sestavinami našteti med prvimi in predstavljajo večinoma več kot 80 % vsebine izdelka. Potrošnike lahko takšna embalaža zavede v primeru, da ne preberejo vsebine oziroma sestavin in t.i. pravnega oziroma opisnega imena izdelka napisanega na zadnji stani embalaže tik pred sestavinami.
Aditivi – v čajnih mešanicah nepotrebni, vsebujejo jih vsi ocenjevani izdelki
Čeprav v čajih niso potrebni, aditive, in sicer arome, vsebujejo vsi ocenjevani čaji. Zaradi uporabe zgolj izraza arome pa niti ne vemo, ali so te naravnega izvora ali čaj morda vsebuje sintetične parfume. Trije vzorci so vsebovali še aditive, ki uravnavajo kislost, to so malonska kislina v čaju Loyd ter citronska kislina v čajih Teekane in Matik.
Vsekakor je za potrošnika, poznavalca in ljubitelja sadnih ali zeliščnih čajev vsebnost aditivov nepričakovan dodatek.
Cena filter vrečke 0,04 Eur, pa do 0,09 evra
Cena ene filter vrečke pregledanih vzorcev čajev se giblje od 0,04 do 0,09 evra. Najcenejši, 0,04 evra, sta bila vzorca čajev Spar in Mr. Perkins, ki sta vsebovala v povprečju med 80 in 90 % mešanice hibiskusa, šipka in jabolk in arome gozdnih sadežev, Mr. Perkins pa je vseboval še 0,35 % plodov borovnice. Najdražji, Teekane, 0,9 eur za vrečko, pa je poleg jabolk in hibiskusa vseboval še plodove (3 %) borovnic, jagod in malin.
Nasvet: Glede na to, da je v čajih količinsko gledano veliko hibiskusa in šipka ter delcev suhih jabolk in večinoma arome gozdnih sadežev, bi bilo morda bolj gospodarno kupiti čaj hibiskusa ali šipka ter mu dodati posušene gozdne sadeže. Seveda pa so arome, ki so dodane čajem zelo močne in tako s pomočjo dodanih arom dobimo dosti močnejši okus in vonj po gozdnih sadežih, kot pa v primeru dodajanja le posušenih gozdnih sadežev.
Javno službo izvajanja primerjalnega ocenjevanja blaga in storitev sofinancira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo |
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.